לתרומות לחץ כאן

נ"ט בר נ"ט בין מאכלים / עניית אמן על ברכות קריאת שמע /סמיכת גאולה לתפילה

שאלה:

שלום לרבנים סכין בשרי בן יומו וחתך בצל הבצל בשרי ואני שואל עם הבשר נקי לכאורה זה נט בר נט כי הבשר בסכין והסכין לבצל אני צודק? 2 למה ספרדים לא עונים אמן על ברכות קריאת שמע של ערבית? 3 התחלתי תפילה ועד שהגעתי פספסתי וממש הייתי בברוך אתה גאל ישראל וחיכיתי חצי שעה למנין הבא האם יצאתי חובת ברכות קש?

תשובה:

שלום וברכה

נ"ט בר נ"ט אומרים רק כאשר הטעם בא מכלי לא כשהוא עובר בין שני מאכלים, ראה פרי מגדים וחוות דעת ופתחי תשובה בתחילת סימן צה.

בכף החיים סי' נט ס"ק כו כתב, שמנהג בני ספרד לחשוש שכל ברכות קריאת שמע הן כעין ברכת המצוות גם יוצר המאורות, ולכן אין להפסיק בעניית אמן, וכדי לצאת ידי חובה לשיטת הרא"ש שחייב עניית אמן, הצריכו לומר יחד עם החזן, שכן כאשר מסיימים את הברכה יחד לכל הדעות אין עניית אמן.

יצאת ידי חובה כיון שההמתנה לא היתה מחמת אונס, ראה ביאור הלכה בתחילת סימן סה, אבל ודאי לא היה לך לעשות כך, בודאי לא בערבית ששם חיוב סמיכת גאולה לתפילה אינו חיוב גמור כמו בשחרית, ויש לסיים ולא להמתין משך זמן רב כל כך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אחר המחילה, לגבי השאלה הראשונה הרי שחיתוך בדבר חריף כבצל מפליט את הטעם ראשון וממילא מתבטל ההיתר של נ"ט בר נ"ט וכמבואר בסימן צה עצמו, וממילא אין צורך לטעם של נ"ט בר נ"ט באוכלים דבר השנוי במחלוקת שיש רבים שהתירו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל