לתרומות לחץ כאן

דמי שדכנות לספרדים

שאלה:

אני במקצועי שדכנית וזאת פרנסתי הצעתי לאמא של בחור את אחיינית שלי מלכתחילה לא אמרתי שאני לוקחת דמי שדכנות כי זה מאוד ידוע בציבור לא חשבתי שאני צריכה להדגיש, אבל תמיד אמרתי לה שאני שדכנית בגמר השידוך ביקשתי דמי שדכנות 2500 ש"ח שתמיד אני לוקחת 3000 ש"ח אמרתי לה שאני עושה לה הנחה כי הבחורה היא מהמשפחה שלי. האמא טוענת שלא אמרתי לה במפורש בתחילת השידוך שאני לוקחת דמי שדכנות מבחינתה לתת מתנה, הסברתי לה שזה העבודה שלי מה עושים במקרה כזה.

תשובה:

שלום וברכה,

אם לא אמרת לה בתחילת השידוך שאת לוקחת כסף, אז היא צריכה לשלם 4,000 ש"ח משום שכך המנהג לשלם לשדכנים, ולכן חייבת לשלם מידן 'נהנה'. כיום גם הספרדים חייבים לשלם דמי שידוך כיון שיש הרבה שדכנים בשוק שגובים תשלום גם מבני עדות המזרח, וברור לכולם שהם לא עובדים לחינם, ונהוג לשלם דמי שידוך, וממילא גם אם לא התנו חייבים לשלם מדין נהנה. וכך ראוי לעשות.

את כשדכנית ראוי שתגבי מכולם 4,000 ש"ח ולא פחות כך יהיה לך יותר חשק לעשות שידוכים וזה לתועלת הציבור. בדירות גובים המתווכים שכר עתק ולכן כל דירה שמוצעת יש הרבה מתווכים שקופצים על המציאה, ואילו בשידוכים המצב לא כך, בגלל שהמחיר הוא זעיר ביחס לעבודה הקשה, ואם המחיר של שדכנות היה יותר גבוה, לא היו תלונות מקרב הציבור שאין להם הרבה הצעות…

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל