לתרומות לחץ כאן

רפואה הוליסטית

שאלה:

שלום הרב
יש לי שני ילדים שסובלים מגירויים, יש רופא נכריה, שעושה כל מיני דברים לברר את מקור הדבר, היא שואלת כל מיני שאלות והילד פושט את ידו והרופאה מנסה להוריד את היד, אם התשובה חיובית אז קשה להוריד ואם לא אז זה יורד מהר. ואז היא יכולה לברר מאיפה בא המחלה. למשל היא שואלת האם יש הגוף שלך מחלה פלונית או פלונית וכו'. קוראים לזה בדיקת שרירים. ואז היא רושמת תרופה הומאופתי. דברתי עם אנשים שאני מכיר שכל אחד מעיד נאמנה שהיא קולעת אל השערה ושעזרה להם. האם יש בזה משום חשש ע"ז כישוף או ניחוש, אם הישראל רק פושט היד. ומי שכבר הלך יש שום חשש מלקחת את התרופה. ועוד אם מותר אם גם הילד לא נמצא שהיא שואלת את השאלות לעצמה או לאמא, ואפשר לראות אם היד יורדת או לא. האם יש כה"ג יש בזה חשש ע"ז או כישוף. אני יודע שהרב בלסקי היה מנגד מאד לדברים כאלו ויש בזה חשש ע"ז אבל יש שחלקו עליו האם ידוע להרב מה הפסק המקובל בזה.

תודה

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע כיצד אותו רופא פועל ומכח מה. אני יכול לומר רק שני דברים, הואיל והדבר הזה חסר הגיון לחלוטין, שהרי הילד בעצמו אינו יודע במה הוא חולה וכו'. אזי אחת מהשתים, או שזו שטות מוחלטת ואז חבל על הכסף, סתם בל תשחית… או שזה בחשש עבודה זרה או כוחות הטומאה. אישית אני יותר נוטה לחשוב שה שטות והבל, כך בעיני לגבי כל השימוש באנרגיות והילות וכיוצא בזה, בין כך ובין כך לא הייתי הולך אליו בשום אופן.

כן הייתי הולך לרופא טוב שמומחה לאלרגיות וכן לרופא עור מומחה ואני מקווה שימצאו פתרון לגירויים הללו. זה יכול להיות אלרגיה לאוכל מסויים או למזג האויר וזה יכול להיות אסטמה של העור – דרמטיטיס וכיוצא בזה. צריך ללכת לרופא טוב. החזון איש היה אומר שככל שהרופא יותר גדול הולך איתו מלאך יותר גדול.

רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני רואה שהרב לא מאמין לי כ"כ, אני בעצמי מכיר מי שנעזר ע"י, (לומדים ביחד בכולל). אני לא מבין איך זה עובד, אבל קשה לומר שזה ע"ז או כחות הטומאה. כשאחד מן הילדים שלי היה קטן היה אלרגי להרבה דברים, ואמרו לי שיש אפשרות איך אפשר לבדוק. שאני שם האוכל ע"ג הראש שלי ואני אוחז את התינוק נגד החזה שלי, אני פושט את היד, ואם התינוק אלרגי אז אפשר לשני להוריד את היד, אני בעצמי עשיתי כמה פעמים וזה עובד.

  2. אני מאמין לך מאוד כמובן, אתה אדם הגון ירא משים ומדוייק ולמי האמין יותר ממך. אבל אני משוכנע שיש כאן כנראה פרשנות מוטעית כל שהיא, בסגנון הפלצבו. פשוט אינני מאמין בדברים שאין מאחוריהם הגיון רפואי כל שהוא. זה ענין של תפיסת עולם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל