לתרומות לחץ כאן

להשאיל ספרי קודש שכותבים לפי מנהג מסויים

שאלה:

שלום כבוד הרב.

יש לי ספרי הלכה שקראתי ושמצאו חן בעיניי בהתחלה.
כי יש בהם נתונים חשובים עם מקורות מאירות עינים, וההלכות מתאימים לזמן ולתקופה של היום, וכו'.

אבל במשך הזמן, שמתי לב שלדעתי יש לספרים האלה כמה חסרונות, כלומר שיש הלכות לא כל כך ברורות והן יכולות לבלבל או להביא את הקוראים בהם לטעות בהלכות או בהבנת ההלכה כראוי.
ובנוסף לכך, יש בספרים האלה הרבה הלכות הנהוגות לפי האר"י ז"ל או לפי הבן איש חי, הכף החיים וכדומה, ועל כן לא הולכים לפי עיקר ההלכה, וגם זה יכול לבלבל את הלומדים.
וזה חבל מאוד…

בקיצור, יש לספרים האלה תועלת רבה, אבל גם חסרונות "מסוכנות" (כביכול).

בבית הכנסת שבה אני מתפלל, אני לא רואה הרבה אנשים רגילים ללמוד בספרי קודש שיש בבהכנ"ס.
וחשבתי שאם אני משאיל כמה מספרי קודש שלי, יהיה בזה תועלת רבה לבני הקהילה.
ולכן, חשבתי להשאיל אותם ספרי קודש המדוברים בהתחלה (מדובר למשל בכל מיני ספרי קיצור שולחן ערוך וכדומה), אבל עכשיו אני בספק.
הרי נכון שבאותם ספרים יש יתרונות, אבל יש גם חסרונות (כפי שדיברתי קודם).
ואני לא רוצה שהאנשים יתבלבלו או יטעו, הן בקיום ההלכות והן בהבנת ההלכות.
וגם, אם יהיו להם שאלות, אני לא חושב שהם יבואו אל אף אחד (שהוא תלמיד חכם) וישאלו אותם לגבי מה שלמדו בתוך הספרים האלה, ובפרט אם אין רב בקהילה שלנו.

אשמח להכיר את דעת הרב על זה.
האם אני יכול להשאיל אותם ספרי קודש לבית הכנסת, או זה לא כדאי?

תודה מראש.
בשורות טובות, ישועות ונחמות.

תשובה:

אם אתה חושב שאנשים שלא לומדים היום הלכות ילמדו יותר על ידי ספרים אלו, בודאי שרב בהם התועלת על החיסרון. הרי אתה לא טוען שיש שם טעויות ממש, אלא שיש הלכות שנראות לך שלא מקובלות על פוסקים מסויימים משום שזה לפי הבן איש חי וכדומה, אז מה עדיף, שלא ידעו כלום או שינהגו במשהו כמו הבן איש חי? פשוט שעדיף שילמדו.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל