לתרומות לחץ כאן

בקר חכם למזגן שמגיב לכניסה לחדר

שאלה:

אני משתמש בבקר חכם למזגן המאפשר להגדיר מראש שעות פעילות למזגן. שמתי לב שהבקר מגיב לתאורה, כלומר כאשר נדלק אור בחדר, הבקר מהבהב. כך שיכול להיות שכשנכנסים לחדר ויש שינוי בכמות האור הבקר עלול להבהב.
האם יש בעיה בשימוש בבקר בשבת?

תשובה:

שלום וברכה

אני כמעט משוכנע שזה לא פסיק רישא, כלומר לא כל כניסה תגרום לו לשינוי, כמו כן, מדובר בדבר שלא ניחא ליה כלל, והוא גם רק שינוי זרם ולא סגירת מעגל חשמלי ממש, מן הסתם גם אין כל משמעות לשינוי הזרם הזה, כלומר אולי הוא מהבהב אבל זה לא גורם לו לשום פעילות. לכן אין לחוש לזה כלל. אם הוא מגיב לכניסה ויציאה מבחינת ויסות הקור כמו שמצוי במזגני אינוורטר, בזה יש שהחמירו לעשות לו התקן מיוחד לשבת שיבטל את הדבר הזה. אבל אני מבין שלא בזה מדובר.

יום טוב.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני לא חושב שיש כאן רק שינוי זרם, כי כשכתבתי מהבהב התכוונתי שהנורית של בבקר, שבדרך כלל היא כבויה, במקרה זה היא נדלקת ונכבית, נדלקת ונכבית.
    עדיין מותר?
    (זה נכון שזה לא ניחא ליה, וגם לא נגרם שום שינוי בפעולת המזגן)

  2. צריך להבין את פשר התופעה, לכאורה עדיין התשובה במקומה עומדת, אבל אני מציע לפנות למכון הטכנולוגי להלכה של הרב הלפרין, הם ידעו להבין יותר את אופי פעילות המוצר.

  3. בהחלט בעייתי, ולדעת כל אותם שאסרו מזגני אינוורטר אלו, על מזגן כזה דיברו. אמנם יש שהקלו בזה כיון שזה רק הגברת זרם, ומשום שעדיין זה אינו ישיר ומידי לגמרי ויש שיהוי זמן עד שהמזגן מזהה את השינוי הזה.

  4. אני לא בטוח שזה עוזר, יכול להיות שזה משנה רק במאוורר, אבל לגבי המנוע עדיין יש שינויים כתוצאה מפתיחת הדלת. תתייעץ עם משמרת השבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל