לתרומות לחץ כאן

מה תפקידנו עתה?

שאלה:

שלום אתמול כתבתי בעצמי השקפה על הכל המוץצב העכשווי הנורא שבארץ. יש לנו שתי קבוצות גדולות בוואטסאפ של כל המשפחה וקרובי משפחה, כולם חילונים מחללי שבת כמובן לא שומרי מצוות . כתבתי את מה שאני מרגיש בלב והעליתי אז זה לוואטסאפ לשתי הקבוצות המשפחתיות. העניין הוא שאבי לא היה שמח כלל במה שכתבתי והוא אומר לי כל פעם שאני מעלה משהו בוואטסאפ שזה חילול השם גמור כיוון שהמשפחה וכל הקרובי משפחה אינם מעונינים כלל במה שכתבתי ואף ישנאו מאד את הדת, ולכן אבי טען שזה חילול השם וביקש ממני למחוק מיד את מה שכתבתי. אמרתי לו שמפאת כיבוד אב אני אמחוק את מה שכתבתי בשתי הקבוצות. לדעתי זה חבל מאד כי עד כמה שאני יודע, הם לא מודעים כלל לסיבות הרוחניות שמאחורי כל הטבח והשנאה וכו בימים האחרונים. אבי אמר לי שדברים צריכים להאמר ולהעשות בדרך ארץ ובנחת. אמרתי לו שאנשים צריכים משהו שיזיז אותם מהשאאננות שלהם צריכים משהו שיעיר אותם, אחרת הם ימשיכו לישון. אבי אמר שזה לא מתפקידי להעיר להם על כך במה שכתבתי, השם יראה להם את הדרך הנכונה לכשירצה. אמרתי לו . טוב לפחות לא יוכלו לומר "לא ידעתי וכו", לדעתי חבל שהסרתי את מה שכתבתי בוואטסאפ. אשמח לחוות דעת של הרב. תודה.

הנה מה שכתבתי:

בקיצור ולסיכום…. חייבים לשמור את השבת זה השורש של כל הפורעניות וההתקפות של המחבלים. סתם חבל על הזמן ללכת מסביב ולהאשים את ההוא את ההוא או להיות עצובים וכו ללא למידת לקח. שורש התיקון היא בשמירת שבת. החילול הנוראי של השבתות בישראל הם מה שמביאים את כל הצרות האלו, וזה העיקר. זה השורש של כל הדברים הנוראים וההתקפות. עד שזה לא יתוקן.. אל תתפלאו אם חלילה יהיו עוד התקפות חס ושלום או דברים מסוג שונה חלילה. את אתם רוצים לתקן את העניין מהשורש זה דורש שמירת השבת. מאד כואב לאלוקים שהעם שלו מחלל כך את השבת שזהו הברית בין העם היהודי לבין אלוקים. ברית לעולם. החטא של חילול שבת הוא כל כך חמור, בהרבה יותר חמור מחטא של רצח. אנשים פשוט כל הורגלו לחלל שבת שזה נהיה עניין של מה בכך וממש לא מודעים כלל לחומרה המזעזעת מאד של חילול שבת. במקום להפיק לקח לעשות חשבון נפש להיזכר קצת באלוקים. קצת!! אנשים לא לומדים שום לקח, מאשימים את הצבא או כל גורם אחר ללא שום תועלת, במקום לרדת לשורש העניין לגרום קצת נחת לאלוקים ולהיזכר בו קצת.. עזבנו אותו, אנחנו לא רוצים את המצוות שלו לא רוצים ממנו כלום אז מה הפלא שאלוקים יתנהג איתנו באותה מידה??! אלוקים תמיד מתנהג איתנו מידה כנגד מידה. אי אפשר לצפות שהאלוקים ייטיב איתנו בזמן שאנחנו מתעלמים ממנו לגמרי ולא רוצים אותו בכלל. כמובן שזה לא רק לגבי השבת אלא זה קשור לעוד דברים חמורים ביותר כמו חוסר צניעות ברמות, שמכעיס אותו מאד, ועוד ובייחוד נישואי תערובת בין יהודים/יות לגויים/יות בקיצור… אין לנו מה להתפלא אם אנחנו רוצים לבחור בדרך שלנו – האלוקים גם יבחר בדרך שלו. כל זה נאמר בכלליות לא מפנה את זה באופן פרטי לאף אחד אני גם אשלח לוואטסאפ של הקבוצה השניה

תשובה:

אביך צודק בהחלט, מעבר לעובדה שאנחנו לא אמורים לעשות חשבונות שמים כאלו, בודאי זה לא גורם לקרבה לדת אלא רק לריחוק.

מה שצריך לדבר עכשיו [ותמיד] זה רק חיובי, לחזק בתפילה למען החיילים, למען החטופים, לעילוי נשמת ההרוגים, לספר על ניצחון הרוח, להראות סיפורים על חיילים יראי שמים שחירפו נפשם, להסביר על אמונה בה' על מטרת האחיזה בארץ, לדבר על אחדות אהבה וקירבה בין כולנו, להתנדב, מכאן אפשר גם להגיע למבצע של שמירת שבת, למען כולנו.

לדבר רק אהבה וקירבה ולא תוכחה, כי זה רק גורם ומביא להיפך, ומי שיתחבר יתחבר. אבל חלילה להרחיק ולהרגיז. מעבר לדיון על עצם האמת שבדבריך, זה גם בודאי מביא את התוצאה ההפוכה מזו שאתה שואף אליה.

אם כל אחד מאיתנו יעשה את חשבון נפשו שלו ולא של זולתו, זה יקרין החוצה ויגרום גם לאנשים אחרים לעשות כמוהו, ולכולנו יש מה לתקן ומה להתחזק.

בשורות טובות ישועות ונחמות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מודה לך מאד על תשובתך.
    אך האם היית באמת אומר שעשיתי חילול השם? מה גם שהעליתי לפייסבוק את מה שכתבתי וכל אדם בעולם יכול לקרוא את זה, ניסיתי להוריד ולא הצלחתי למצוא את זה

  2. אני לא חושב שזה חילול ה' אבל זה בודאי לא מועיל לקרב אנשים ליהדות, אלא קצת להיפך. מה שחשוב כרגע זה לא לחשוב אחורה אלא קדימה, מה אנחנו עושים כדי כן לעשות טוב וכן לקדש שם שמים ברבים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל