לתרומות לחץ כאן

הרחבת מרפסת סוכה על שטח משותף

שאלה:

שלום רב
אנחנו גרים בדירה שכורה
שכן מלמעלה הרחיב את הדירה לאחר שקיבל הסכמת בעלי הדירות בבנין.
בעל הדירה שלנו הסכים לו בתנאי שמרחיב את מרפסת הסוכה כאן בהתאם להרחבה שעושה למעלה כדי שיישאר כיפת שמיים לסוכה למטה לאחר הרחבתו מלמעלה.
כעת לאחר שבנה את מרפסת הסוכה אצלנו מקונסטרוקציה ברזל
מסתבר שלדיירים אחרים אמר שעושה כאן הרחבה מתקפלת על רמפה ולא קבועה והם כועסים מאוד. מאז שנודע להם התחילו להתנכל לנו, להעמיס רהיטים על המרפסת סוכה, ומדי פעם באים להפגין נוכחות עולים על המרפסת סוכה כי טוענים שיש להם זכות על המרפסת כי היא בשטח ציבורי של הבנין. המרפסת נמצאת מול חדר השינה שלנו. לפני כמה זמן יצאתי ממקלחת לפני כניסת שבת ואני מוצאת את השכנה מתפללת לי בחלון על אותה מרפסת. גם לפני ראש השנה רציתי לנוח צהריים ופתאום אני שומעת אותה עולה על המרפסת ברעש גדול כדי להפגין נוכחות. זה מאוד מפריע, מה גם שאנחנו לא בעלי הדירה ורק רוצים שלא יפריעו לנו בשטח הפרטי. מה הדין הנכון לגבינו כשוכרים? האם מותר להם לעלות למרפסת כל פעם שירצו? תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

ההתנהלות של השכנים לא מכובדת, יש להם זכות להתנגד למרפסת אבל לא להיכנס ולעמוד מול חלון של שוכרים שלא עשו עוול. השכנים היו צריכים לתבוע את המשכיר לדין תורה ולברר אם יש לו זכות להרחיב את המרפסת או לא. צריך לבדוק את כלל הנתונים כדי לפסוק. א. האם המרפסת ממוקמת בשטח משותף או בשטח פרטי. ב. אם שאר הדיירים קיבלו שטח הרחבה, אז גם לכם מגיע שטח הרחבה, וגם אם ההרחבה על חשבון שטח המשותף יש לכם זכות לקבל חלק מהשטח המשותף. 

אתם כשוכרים צריכים ליידע את המשכיר על הנעשה ולבקש ממנו שילך עם השנים לדין תורה כדי לברר את ההלכה. אתם השוכרים לא צריכים להיות המואשמים והסובלים מהנעשה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל