לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים במחיר רוחני

שאלה:

שלום וברכה! שאלה כואבת ,
אשתי מטפלת באמא שלה בביתה שלה, האמא מוגבלת ורתוקה לכורסא מיוחדת, ויוצא שצריכה לשבת לידה שעות , האמא כמעט כל הזמן מסתכלת בטלויזיה כל מיני תוכניות שכלל לא לרוחנו(האמא מזרם המזרחי,ואנחנו חרדים) אם אשתי תעשה דברים אחרים בזמן הזה ,האמא מתעצבנת ומבקרת: "את לא איתי" "בשביל מה באת" וכדו' רק אם אשתי מסתכלת איתה אז זה בסדר . אשתי מרגישה נורא ואיום עם זה ,אם ינסו להסביר לאמא היא יכולה להתעצבן בצורה לא נורמלית. (האמא אלמנה מצעירותה , לאחותי יש עוד אחות אחת והן מתחלקות בזמני השהייה ליד האמא) עד היכן הגבול?! מה על אשתי לעשות ?לעיתים היא מרגישה שהיא אוטוטו מתמוטטת. האמא מאוד ביקורתית ויוצא שאשתי סופגת גם הרבה מפחי נפש בלשון המעטה , (יש לציין שהאמא באופייה היא אישה נפלאה וכל החיים שלה רק רצתה לתת לנו כמה שרק אפשר, כמו כן האמא שתחי' החזיקה בבית שלה את אמא שלה וסעדה אותה עד הרגע האחרון , ולכן ה'מנטרה' שלה "אני נתתי את כל כולי לאמא שלי לכן גם אתן הכוונה לאישתי ואחותה צריכות לטפל בי ,( אין מה לדבר על בית אבות וכדו' לא בא בחשבון אולי עוזרת גויה צמודה אבל זה ייקח לפחות עוד חודש אולי ) מה עושים אם הטלויזיה הזאת ,זה הדבר היחיד שמעניין את האמא?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

האמת שהשאלה קשה מאוד ואינני יודע להכריע.

ככלל, אני מאמין בגילוי לב. כלומר, אפשר לומר לאמא, לא בזמן שהיא כועסת ולא בזמן שהיא ליד הטלויזיה, אלא סתם כשהיא רגועה, שאתם מאוד מקפידים לא לצפות בתוכניות כאלו, זו האמונה שלכם והדרך שלכם, וכך אתם מבינים את היהדות. אתם מכבדים מאוד את דעתה והיא יכולה לנהוג כרצונה, ואתם שמחים להיות איתה, וגם אם אתם לא ממש צופים אז אתם איתה, ואדרבה, כשהיא צופה אז במה אתם ביחד בעצם… אבל לצפות זה גורם לכם קונפליקט עם התפיסות הדתיות שלכם. אם מדברים גלוי וברור, בדרך כלל אנשים מבינים. אינני יודע מה מצבה הנפשי והקוגנטיבי של האמא, אבל אם היא בסדר מהבחינות הללו היא אמורה להבין. וגם אם זה לא ישמח אותה היא תתרגל. במקביל באמת לתת הרבה נוכחות, להציע שתייה לעניין אותה בעוד דברים, לשבת בסמוך וכו' וכו'.

במידה ומה שכתבתי אינו רלוונטי, תנסו להתייעץ עם רב גדול שמקובל עליכם.

בשורות טובות ותזכו למצוות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אגב אם אפשר להוסיף ברשות הרב, במקרה והאמא לא מקבלת את מה שהרב אמר, אולי אפשר בדיעבד לעשות מעין "פשרה", שיראו הידברות, זה ערוץ חרדי ויש שם המון תכנים יפים של רבנים ושיעורי תורה במקום כל השטויות של החילונים.
    אם היא גם לא מוכנה לזה, לדעתי אין מקום להישאר שם ולראות את זה, עם כל הכבוד לאמא ויש כבוד, אבל עד כבוד ה', כמו שלא היית שומע לאמא שלך אם היא הייתה מבקשת ממך לעשות עבירות, אפילו מדרבנן.
    אותו הדבר פה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל