לתרומות לחץ כאן

עדות בחתונה למי שנכשל באינטרנט

שאלה:

שלום עליכם,

מדי פעם מבקשים ממני להיות עד בחתונה. אני תמיד מסרב בגלל שעובדה שאני יודע שאני נופל הרבה בשמירת העיניים, ונעשה לי הדבר כהיתר, ולכן אני מפחד שבגללי (פסול לעדות לכאורה) חס ושלום הקידושין לא יחולו כדת וכדין ונמצא שבעווני זוג "נשוי" שנכשל בעשרות איסורים חמורים.
והסתפקתי:

א. האם זה מה שנקרא מומר לדבר אחר שפסול לעדות?

ב. מה אעשה כאשר אני האדם ה"כשר" היחידי עם עוד עד כשר נוסף שמזמינים אותו להיות עד בחתונה חילונית בהם עלולים להיות עדים מחללי שבתות בפרהסיא?

ג. מה עושים בכלל בנ"ד שפשה הנגע בכל הדור כולו ואין לדעת מי אדם כשר ומי לא?

ד. נפק"מ לעניין ש"צ, שאם אין אדם כשר במניין, את מי מעלים לתיבה?

תשובה:

שלום וברכה

אני לא מרגיש שנעשה לך הדבר כהיתר חלילה, אני מרגיש שאתה מנסה ומשתדל ולפעמים, או לעיתים קרובות למרבה הצער – נופל. ולכן חלילה לקרוא לך מומר לדבר אחד, ואתה כשר לעדות, רק תמשיך להתאמץ ולהשתדל ולהתגבר, ושים לב לכלל החשוב ביותר: עיקר הנצחון מגיע על ידי שלא באים ליד ניסיון, אחרי שאתה מביא על עצמך נסיונות ומחזיק מכשיר שאינו כשר, הרבה פעמים אתה בא לידי בזיון נכשל, אם לא יהיה לך גישה לאינטרנט שאינו מסונן כל המלחמה תהיה הרבה יותר קלה. תזרוק את זה עוד היום, והרינו להבטיחך נאמנה שלא יכולה להיות לך קבלה והחלטה טובה יותר לקראת חודש אלול, ובזכות החלטה נהדרת זו תזכה לשנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. חס וחלילה שכבודו חושד בי.
    אני נלחם מלחמות ה' בעניין הפרוץ הזה, אני אברך, המחשב שלי מנותק עם אאוטנט, אין לי אינטרנט פרוץ בבית, רק נטפרי בלבד. לאשתי יש נטסטיק עם אתרוג וגם את הנטסטיק היא לוקחת איתה כל זמן שיוצאת מהבית כי ביקשתי ממנה כאשר נתגלו לי פירצות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל