לתרומות לחץ כאן

האם אדם חילוני חייב בקיום כל המצוות?

שאלה:

האם ישאל חילוני בבית דין של מעלה מדוע לא קיים תריג מצוות כמו חרדי

תשובה:

שלום וברכה

אין ספק שכל אדם חייב בכל המצוות, ידוע בענין זה המעשה בגר"א שראה אדם רוכב בשבת, ואמר שהוא יתבע בשמים גם על מים אחרונים, והרעיון בזה הוא שכל אדם אמור לחפש את ה' וממילא את תורתו ומצותיו. כמובן שאדם שגדל בבית שומר מצוות יש עליו תביעה גדולה יותר, כיון שיהודי שגדל בבית חילוני שקוע בהרגליו ולא תמיד שם על לב, אבל זה רק ענין של נסיבות מקיליות לענין העונש אבל חובה ותביעה ודאי יש כאן, ומצוה עלינו להתחזק בעצמנו ולחזק את סביבותינו ככל שניתן.

שנזכה לכל הישועות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. במחילה מכבודו אבל האם אין כאן איזשהו קונפליקט? מצד אחד כמובן שכולנו רוצים לגדול ולגדל את צאצאנו בסביבה הכי טובה שיש, אך מצד שני זה הרי יגרום שכל מעשה הכי קטן שלהם יבחן במשקפיים יותר בהירות! בזכוכית מגדלת! לעומת אחרים שקיבלו חינוך יותר פושר.

  2. לא הבנתי את הקונפליקט משתי סיבות: 1. ברור שמידה טובה מרובה ממידת פורענות אלף מונים, כלומר ילד שיעשה בן תורה הרי השכר שלו על כל רגע של תורה הוא לאין ערוך יותר משמעותי מהתביעה שתהיה כלפיו במקרה של חלילה חטא. שימי לב לכך! 2. באנו לעולם כדי להיות עובדי ה', ואנחנו רוצים וצריכים ומצווים לעשות את המיטב בשביל שזה יקרה, אז מה משנה כרגע בכלל הנושא של שכר ועונש?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל