לתרומות לחץ כאן

קושי ביחסים עם אבא

שאלה:

שלום כבוד הרב
אני רווקה בת 45 שגרה עדיין עם ההורים איני יכולה לשכור דירה כלכלית לבד ומתקשה למצוא בן זוג ואני מתקשה לחיות עם אבא שלי באותו בית ולא יכולה ממש להסתכל עליו והנוכחות שלו ממש מדכאת אותי וקשה לי ושבוע הבא אמי טסה בסוף החודש לארה"ב לטיול לבד עם אחות שלה ואחיה עד סוף אוגוסט ומאוד קשה לי עם זה (לאמא אני יותר קשורה) מה לעשות? איך להתחזק? מה עושים שקשה לגור עם ההורים ולא מצליחים לכבד אותם?
תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך קשה וכואבת עד מאוד, את בשאלתך מאוד מרוכזת בעצמך ובמה שאת מרגישה ואיך לעשות לעצמך טוב יותר, אבל שוכחת לשאול לגבי אבא, שאת מצווה בכבודו בכל מצב, והוא אדם מבוגר שנמצא בגיל שכל אדם רוצה קצת נחת מהילדים ומנוחת הנפש, ובתו פשוט לא מסוגלת לסבול את נוכחותו. אינני יודע מה היה ביניכם, אבל מחשבה על אבא ועל תפקידך כבת, זה אתגר חשוב, אמנם לא קל, אבל חשוב מאין כמותו, ואולי דוקא עכשיו שאתם יחד לבד, זה הזמן להתחיל לנסות ליצור את השינוי. לומר מילה טובה, לדאוג לו לאוכל טוב, לחייך קצת, להפשיר את האוירה. אני בטוח שהוא סובל לא פחות ממך ואולי יותר, ןואת מצווה לגרום לשינוי הזה ולא הוא.

נתפלל להצלחתך, ולזכור שכל שינוי קטן, כל צעד קטן לקראת זה הוא כבר משהו גדול.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום לכבוד הרב ולכולם.
    ברשותכם העיר. כי השואלת לא כתבה את הסיבה לכך שאינה מסתדרת עם אביה. ויכול להיות כי האב נהג כלפיה בצורה שאינה ראויה (ויתכן שזה בלשון המעטה). והרי נפסק בשו"ע הדין "לגבי הורים רשעים". אפשר לראות זאת באריכות אצלכם באתר זה, בערך "כיבוד הורים לאמא מתעללת", בתגובה הראשונה שמביא השואל.
    תודה-רבה

  2. ככל שמדובר באירוע כזה יש להתייעץ באופן פרטני לא רק ברמה ההלכתית אלא גם כדי שלא להפגע חלילה וכו' וזה אכן נושא מורכב. אם בזאת מדובר יש לפנות לייעוץ

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *