לתרומות לחץ כאן

שכח ליטול ידיים לאחר גזיזת ציפורניים

שאלה:

שלום
רציתי לשאול מה הדין במקרה ששכחתי ליטול ידיים אחרי גזיזת ציפורניים, ובינתיים הכנתי סלט ונגעתי בפירות. אציין שלפני שנגעתי באוכל רחצתי ידיים עם סבון, מטעמי הגיינה, אך לא נטילה לסירוגין. מה הדין של האוכל במקרה הזה? האם ראוי לאכילה? מוטב לזורקו?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

מותר לאכול את הסלט, גם מה שצריך ליטול משום רוח רעה, אם לא נטל, אם נדובר במאכל שניתן לרוחצו יש לרחוץ, אבל בסלט או לחם, אפשר לאכול וזה בסדר.

מקורות:

משנה ברורה סי' ד ס"ק יד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ברוב תודות לכבוד כמע"ת שליט"א על התשובה החשובה -,אלא שלכאורה יש להעיר -א)שהמחבר בסעיף ד' כותב שטוב להקפיד בנט"י של שחרית בכל הדברים שחייבים להקפיד לנט"י לסעודה,משמע שזה טוב אבל מעיקר הדין לא לעיכובא.ואכן כך מגיה הרמ"א מיד שאינו מעכב לא כלי ולא כוח גברא וכו'.ולפי"ז הרי כשהשואל היקר ונכבד כתב שלפני שניגש לאכילה רחץ את ידיו במים וסבון,הרי כבר הוריד בכך הרוח הרע מן הדין.-2)אמת שלנט"י צריך ליטול ג' פעמים,אבל אבל לנט"י שאחרי גזיזת הציפורניים לא צריכים ליטול רק פעם אחת בלבד וכפי שכתב במ"ב סעיף לט',ואם כן מניין לדמות חומר הסרת הרוח רעה מדבר שמצריך ג' נטילות,לחישיבות הסרת רוח רעה בדבר שנוטלים בגינו רק פעם אחת? מה עוד דסוף סוף אף לגבי נגיעה במאכל ללא נט"י דשחרית פסק המ"ב בסי"ק-ה' שאין לאסור המאכל אף אם נגע אלא שהזהירות היא מאוד,אבל רק לכתחילה.ולכאורה -ראיה שאין רמת הסרת הרוח רעה שווה בחומרתו, רואים ממש"כ השו"ע בסעיף ג' שלא יגע קודם הנטילה בפה,לחותם, אוזניים לעיניים,ואילו בסעיף יח' כאשר השו"ע מביא כל הרשימה הארוכה של יתר הדברים שמצריכים נט"י,-הוא לא מביא כל רמז לאיסור נגיעת הפתחים,ואף המ"ב והנושאי כלים לא מזכירים חובת זהירות נגיעה בדברים האלה.וממילא מניין לנו לדמות את שתי המקרים.
    בהערכה ובהערצה וביראת הכבוד קרב תודות לכבוד הדר"ג שליט"א

  2. לא הבנתי את דבריך כלל. אם הייתי אוסר את הסלט ניחא, אבל הרי התרתי… יש מחלוקת אחרונים אם צריך נטילה שלוש פעמים אחרי ציפורניים, לכן הרחיצה בסבון לא מספיקה. כמו כן בבית יוסף מביא מחלוקת ראשונים אם צריך דוקא כלי להסרת רוח טומאה. לכן דבר שניתן בנקל לרחוץ נרחץ, ואם לא – אפשר לאכול.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל