לתרומות לחץ כאן

נגיעה באישה בזמן הלידה

שאלה:

אם אישה בזמן הלידה רוצה שבעלה יהיה איתה ויחזק אותה יעודד אותה יתמוך בה וגם יתן לה יד…אם זה מותר ?

תשובה:

שלום וברכה

זה כמובן אסור, מרגע שאשה "יושבת על המשבר" היא נעשית נדה ואסור לגעת בה. ולדעת חלק מהפוסקים גם במקרה של פיקוח נפש הדבר אסור, ובעיקר לספרדים, כמובן שגם במקרה שלנו גם לבני אשכנז אסור. אפשר להיות יחד ולהרגיע גם בלי מגע, אפשר גם להעזר בדולה או באמא וכיוצא בזה.

לידה קלה ובריאה!

מקורות:

שולחן ערוך יורה דעה הלכות נדה סימן קצה סעיף טז – יז

סעיף טז

אשה חולה והיא נדה, אסור לבעלה ליגע בה כדי לשמשה, כגון להקימה ולהשכיבה ולסמכה. (וי"א דאם אין לה מי שישמשנה, מותר בכל (הגהות ש"ד והגהות מרדכי פ"ק דשבת בשם הר"מ), וכן נוהגין אם צריכה הרבה לכך). 

סעיף יז

אם בעלה רופא, אסור למשש לה הדפק. הגה: ולפי מה שכתבתי דנוהגין היתר אם צריכה אליו דמשמש לה, כ"ש דמותר למשש לה הדפק אם אין רופא אחר וצריכה אליו ויש סכנה בחליה, (כך דקדק הב"י מלשון הרמב"ן סימן קכ"ז), ועיין בא"ח סימן פ"ח אם מותר לנדה ליכנס לבית הכנסת ולהתפלל. 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מחילה אבל נגיעה באישה נידה זה רק איסור מהתורה ולפי חלק משיטות זה איסור דרבנן ואישה יולדת יש לה דין של פיקוח נפש ומחללים עליה שבת וכ'ו….אז איך לא נתיר דבר כזה של תמיכה ועידוד? כמובןמשזה חשוב לה והיא רוצה את זה מאוד…גם למדנו שאישה עיוורת בשבת רוצה שידליקו נר מדליקים בשביל שתנוח דעתה מה השוני פה?

  2. ראשית ציינו שכאן זה חמור משאר איסורים ולפי חלק מהפוסקים גם פיקוח נפש אינו מתיר משום שיש בזה איסור ערווה. שנית, כל הנושא של יישוב דעתה אין לדבר סוף… צריך ליישב דעתה באופן אחר, בדיבורים בחיוכים, בממתקים בסיוע של אשה נוספת. יש קצת זילות לטעמי בנושא של יתובי דעתא. היה פעם בית יולדות בירושלים שלא היה מבוקש, נשים חששו ללדת שם כי לא היה בית חולים פעיל ממש, ובשל כך גם התירו לנסוע לבית חולים מרוחק מהטעם הנ"ל. יום אחד, ביות היולדות הזה יצא במבצע מיוחד, כל יולדת מקבלת מתנה טיולון ויום בבית החלמה. היה פיצוץ אוכלוסין… כולן רצו ללדת שם… לימים, משרד הבריאות הודיע שנתינת המתנה הזו אינה חוקית וזה בוטל, ושוב חזרו הנשים לנסוע בשבת לבית החולים המרוחק משום יתובי דעתא…

  3. למנהג הספרדים אסור, למנהג בני אשכנז אם היא צריכה מאוד ואין מישהו אחר – מותר, אולם כתב השבט הלוי בשיעוריו שם, שאם ניתן לשכור אשה בכסף שתסייע לה, חובה לעשות זאת. גם כאשר מקילים לשמשה, יש לעשות בהפסק בגד, כפפות וכדומה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל