לתרומות לחץ כאן

מכירת מוצר שהתברר בדיעבד כלא מקורי

שאלה:

שלום וברכה לרבנים !
ראשית מחילה על הפירוט הרב, אולי יש בזה עזרה להבין את העניין, להכריעו.
קניתי דרך וואטסאפ נעליים במחיר זול (כמעט ב – 50%) ממחירם בשוק בעוד שחשבתי לפי הבנתי שהם מקוריות (מאת היצרן המקורי),
שילמתי וקיבלתי את הנעליים והיה בסדר לכאורה.
לאחר מכן שאלתי את מי שקניתי ממנו (כל התקשורת בינינו הייתה בהודעות בלבד) אם יעשה לי הטבה אם אארגן קבוצת רכישה דרכו והלה נענה בחיוב, ואמר שאם אארגן קבוצה ייתן לי נעל במתנה, המוכר תיקשר וקיבלתי ממנו רושם טוב לכאורה.
ארגנתי ועשינו רכישה.
כעת לאחר מעשה לאחר שכולם קיבלו את מה שהזמינו והיה הרושם שהם מרוצים, רק אחד החברים (מתוך עשרה) העיר את תשומת ליבי יותר, לראות שהנעל לא מקורית על פי סימנים והשוואות לנעליים אחרות מקוריות, ומתלונן שהנעל שקיבל לא מתאימה למידה שכתוב עליה (אותו חבר קנה על דעת זה שהנעל מקורית, וייתכן שאם היה יודע שהיא אינה מקורית לא היה קונה מראש) [אותו חבר מאוד זהיר בעיניין כי קרה לו בעבר שקנה נעל לא מקורית בלי משים כנראה] , ייתכן מאוד שהחבר צודק והנעל מזויפת אבל דומה ממש לנעל המקורית והמראה שלה מאוד מטעה, והוא מבקש להחליפה,
ניסינו ליצור קשר עם המוכר והוא לא עונה, כאילו נעלם כלא היה, ואין עם מי לדבר, והחבר אומר שאין לו צורך בנעל כזו,
לו ידעתי מראש בוודאות שהנעליים לא מקוריות, בוודאי לא הייתי קונה ובוודאי לא הייתי מארגן רכישה, ועוד יותר מזה לו ידעתי שהמוכר לא יהיה אמין בעניין האחריות על הנעליים לא הייתי מתקשר איתו בכלל.
האם לפי דין תורה כעת מוטלת עליי חובה לקבל אחריות על ה"מקח טעות" ולהחזיר מכספי האישי לחבר כסף (באשמת זה שאם הייתי יותר קפדן אולי לא הייתי "מפיל" את חברי לידי כך), בעוד שהוא היחיד שהתלונן וטוען שאין לו צורך בנעליים כאלו ?

תודה רבה מראש !

תשובה:

שלום וברכה,

אם אתה הייתה מזמין לעצמך ומוכר להם, אתה אחראי על הנזק, וצריך להחליף ללקוח שדורש החלפה. אני מבין שאתה ריכזה קבוצה והודעת להם שאתה מזמין נעליים לכל הקבוצה, ואתה רק השליח שלהם, ולא קונה ומוכר, ולכן אין עליך חובת אחריות על טעויות או מומים שהתגלו. וכיון שלא ידעת מהמוכר הוא אדם לא הוגן ולא ידעת שמדובר במוצר לא מקורי, אין דינך כשליח ששינה בשליחות, ואין עליך חובת תשלומים.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל