האם צריך להמתין עם הבישולים לשבת עד יום טוב ביום או שאפשר כבר בליל יו”ט
תשובה:
בודאי אפשר כבר בליל יום טוב, ואגב לא חייבים לבשל ביום טוב עבור שבת, אפשר לבשל גם לפני החג, אלא שמי שאינו מבשל כלום ביום טוב מניח את העירוב ללא ברכה.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
7 תגובות
אם מבשלים הכל לפני החג לגמרי והכל כבר מוכן וראוי לאכילה וביום שישי רק מחממים לשבת, אפשר לברך על העירוב?
אי אפשר לברך. אבל אפשר ביום טוב להוסיף מעט מים במיחם לכבוד שבת, רק לעשות את זה מוקדם מספיק שזה יתחמם לגמרי כבר ביום טוב, ולא לשים הרבה.
למה לא לשים הרבה?
כי אז זה לא יגיע לבישול מוחלט הרבה מאוד שעות, ואתה תוציא מים בשבת יתכן שעדיין לא התבשל לגמרי, ועכשיו שהוצאת מים מה שנשאר מתבשל יותר מהר ונמצא שקירבת את הבישול.
מובן מאוד,תודה
דיון חשוב. יישר כוח לשואל ולמגיבים. וכמובן בראש ובראשונה גם לרב המשיב שליט"א.
האם כאשר מבשלים הכל לפני החג זה לא בעיה שכאילו פוטרים את עצמנו מע”ת ולכהפ”ח מהברכה? במה זה שונה משאר מצוות שאדם לא אמור להשתמש בתכסיס בשביל לפטור את עצמו
עירוב תבשילין הוא צורה להתיר בישול ולא מצוה חיובית.
אם מבשלים הכל לפני החג לגמרי והכל כבר מוכן וראוי לאכילה וביום שישי רק מחממים לשבת, אפשר לברך על העירוב?
אי אפשר לברך. אבל אפשר ביום טוב להוסיף מעט מים במיחם לכבוד שבת, רק לעשות את זה מוקדם מספיק שזה יתחמם לגמרי כבר ביום טוב, ולא לשים הרבה.
למה לא לשים הרבה?
כי אז זה לא יגיע לבישול מוחלט הרבה מאוד שעות, ואתה תוציא מים בשבת יתכן שעדיין לא התבשל לגמרי, ועכשיו שהוצאת מים מה שנשאר מתבשל יותר מהר ונמצא שקירבת את הבישול.
מובן מאוד,תודה
דיון חשוב. יישר כוח לשואל ולמגיבים. וכמובן בראש ובראשונה גם לרב המשיב שליט"א.
האם כאשר מבשלים הכל לפני החג זה לא בעיה שכאילו פוטרים את עצמנו מע”ת ולכהפ”ח מהברכה? במה זה שונה משאר מצוות שאדם לא אמור להשתמש בתכסיס בשביל לפטור את עצמו
עירוב תבשילין הוא צורה להתיר בישול ולא מצוה חיובית.
השאר תגובה