שאלה:
על הכיריים היו מחבת חלבית שאינה בת יומא וכפי הנראה היתה חמה מכיון שטיגנתי בה קודם חביתה וליד המחבת היה סיר בשרי על האש שבו התבשל עוף והרמתי את המכסה שהיה מלא אדים ונוזלים וטפטף טיפה גדולה על המחבת(ישירות למחבת ולא על החביתה) מה דין המחבת(טפלון?) ומה דין החביתה?
תשובה:
שלום וברכה
החביתה אינה נאסרת כיון שהמחבת אינה בת יומה, אבל המחבת טעונה הכשרה, וכיון שבדרך כלל לא ניתן להגעיל מחבת, כיון שהגעלה מצריכה נקיון מוחלט של הכלי, יש להגעיל אותה היטב באש הכיריים מכל צד ובכל פינה, לאחר שיעברו 24 שעות מהשימוש האחרון וגם לנקות היטב עד כמה שאפשר.
למה לא להגעיל את המחבת? הרי היא בלעה בלח (מים מהסיר הבשרי נשפכו לתוכה) וכבולעו כך פולטו.
זה לא נחשב שבלעה ביבש שנצריך ליבון.
לא מובן לי.
הסברתי בגוף התשובה, שכיון שיש תנאי בסיסי להגעלת כל כלי שהוא יהיה נקי באופן מוחלט, הדבר הזה בלתי אפשרי במחבת שתמיד דבוק בה שומן שרוף, ולכן לא ניתן טכנית להגעיל מחבת.
השאר תגובה