לתרומות לחץ כאן

בת מצוה – מה מדברים עם הילדה?

שאלה:

שלום כבוד הרב,
בתי הבכורה נכנסת מחר לעול המצוות.
רציתי לדעת כאבא מה להגיד לה מחר, דהיינו איך להסביר לה את החשיבות של זה וכו
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

מזל טוב ורוב נחת! תזכה לראות מכל הצאצאים רק נחת של קדושה כל הימים!

אני דיברתי עם ילדי ביום זה על שתי נקודות: הנקודה העיקרית והבסיסית היא באמת הקשר המדהים עם בורא עולם, התורה והמצוות זה צינור קשר בין יהודי לבוראו. כל זה נעשה יחד עם הנשמה הגבוהה שמקבלים ביום זה כידוע מספר הזוהר.

סיפרתי להם סיפור ששמעתי מכלי ראשון, מהגאון רבי חיים שלמה רוזנטל שליט"א חבר בית הדין הגדול לשעבר, שסיפר, שכאשר היה נער בר מצוה חזר מהתלמוד תורה לביתו בשערי חסד, ועבר בדרך ליד בית המדרש אוהל תורה, שם למדו גדולי עולם, הגרש"ז אויערבך והגרי"ש אלישיב, והגר"ע יוסף ועוד, ואחד הלומדים עמד שם בחוץ ושאל אותו אם הוא כבר בר מצוה ויכול להצטרף למנין למנחה, אמר לו אחד התלמידי חכמים שם, את הרואה גדולי עולם שיושבים כאן? ישבו כאן תשעה אנשים כמוהם, עדיין השכינה לא באה אבל כשאתה עשירי אתה כבר מביא איתך אליהם את השכינה!! כלומר, נשמה של ילד יהודי זה משהו עצום, שברגע שנעשה בר מצוה הוא נהיה שווה זכויות כביכול בקשר שלו עם בורא עולם, יחד עם כל גדולי הדור.

כמו כן הרבה תיארתי בפניהם את הנושא של רצף הדורות והעברת הלפיד, לחשוב שאותן מצוות שאנחנו עושים היום, יהודים מסרו נפשם עליהם תחת אימי הנאצים, האינקוזיציה, סתם יהודים בימי התנאים והאמוראים ועוד ועוד. הרבה תיאורים סיפורים וחיבור לכל הדורות. החיבור הזה של הנצחיות, להראות באופן חי שזו אותה תורה שאנחנו הולכים איתה כל כך הרבה זה יוצר גאווה ושמחה וקשר ושייכות למשהו ענק, ככל שתתאר את זה טוב יותר…

שוב הרבה נחת ושמחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *