לתרומות לחץ כאן

הנחת תפילין של נער שירד מהדרך

שאלה:

סבתא של בחור בר-מצוה [שאין להוריו אמצעים לקנות זוג תפילין עקב עניותם] רוצה לתת לו את התפילין של אחד מבניה שירד לגמרי מן הדרך ואינו מניח תפילין – האם יש בזה "ענין" או "קפידא" לא להשתמש בתפילין הנ"ל דלא מסמנא מילתא, או אין לדאוג?

תשובה:

אין בזה ענין של לא מסמנא מלתא אבל יש בזה שתי בעיות: 1. גזל. זה שייך לאותו נער ואי אפשר לקחת את זה בלי רשותו. לבקש ממנו רשות לא יעלה על הדעת! זו הכרה ובלה של זה שהוא פשוט לא מניח תפילין, ואת זה לא הייתי עושה בשום אופן! 2. יש בזה סוג של איבוד תקווה, לא הייתי עושה את זה. הפוך, כל פעם שהוא בא הייתי מזכיר לו ששומרים לו כאן את התפילין וברגע שרק ירצה זה יהיה נהדר… לכן הפתרון הזה בעיני לא מוצלח.

כמו כן, ואולי ו כבר הנקודה הכי חשובה! חשוב מאוד שיהיו לילד תפילין חדשות, זו שריטה בנפש לכל החיים לקבל לבר המצוה תפילין יד שניה. כל הילדים מקבלים חדש עם הריח המיוחד הזה של הצבע הטרי וכו', והוא יקבל כזה מן דבר ישן יד שניה, לא יעלה על הדעת, יש בזה טעות רגשית גדולה לפי דעתי.

תעשו הכל כדי לעזור לילד הזה שיהיו לו תפילין חדשות ויפות ונרתיק יפה וחדש, ובכלל בגדים חדשים לבר מצוה וכו', ואם יש צורך לאסוף כסף בין אנשים אשמח אם תשלח לי איזה קישור שבל"נ אוכל גם להשתתף במשהו כפי יכולתי.

שיהיה תמיד רק שפע!

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל