לתרומות לחץ כאן

אימוץ גישה חיובית כלפי אנשים

שאלה:

שלום , עברתי לאחרונה חוויה מאוד שלילית עם אנשים שפגעה בי מאוד, בעקבות אותה חוויה שיניתי בעצמי את היחס לאנשים על אף שבטבע שלי אינני אדם שלילי כלל. כעת נוצר מצב שמכייון ש"כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" בעקבות שינוי הגישה ומה שאני משדר אני מקבל בחזרה שוב יחס שלילי …
איך יוצאים מהמעגל? גם כדי לא להיכשל בשנאת חינם ?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך שמבצבץ ממנה הרבה כאב. אין ספק שכאשר קורה דבר כזה, יש לתרגל את השחרור ושוב את האמון הבסיסי בבני אדם, ואם אתה לא מצליח לעשות זאת עם עצמך, כדאי אולי להעזר בקאוצ'ר וכדומה. הרעיון הבסיסי חייב להיות הכרת האמת. כלומר ההבנה שרוב האנשים ביסודם באמת אנשים ובים שרוצים לעשות טוב! וזה אמיתי לגמרי. נכון שלפעמים אנשים נכשלים נכון שגם לעיתים נתקלים באנשים פחות טובים, אבל רוב האנושות ביסודה רוצה לעשות טוב, רואה עצמה כעושה טוב, כל אחד לפי השקפתו ואורחות חייו, ובודאי בקהל יראי ה' הדבר כך. כאשר מפנימים את הדבר הז אפשר לתרגל הלאה להאיר פנים, לתת אמון, לאהוב חברת אנשים, אבל כל זה מצריך הרבה עבודה מקצועית שאני לא יודע אותה. יש אנשי מקצוע.

בהצלחה רבה.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה…רק הערה..זה לא בגלל חוסר אמונה בטוב האדם בזה אני דווקא כן מאמין ובפרט לגבי העם היהודי….אלא יותר מדובר כמנגנון הגנה עצמי ואימוץ חשדנות שהתפתחו בעקבות החוויה השלילית…וזה גם לא תמיד ולא כלפי כל אחד אבל מדי פעם זה מציץ..אני מניח שהתשובה היא אותה תשובה..

  2. לזו כוונתי, יש וידעת היום ויש והשבות אל לבבך, כלומר אתה יודע בשכל שאנשים טובים אבל אתה חווה חשדנות, הרעיון הוא להגיע למצב שהאמון הזה שיש לך באנשים יחלחל גם לרגש שלך וליחס שלך כלפיהם, וזו עבודה של ממש. אבל חשוב לבצע אותה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *