לתרומות לחץ כאן

הבדלה בכוס חד פעמית מנייר ולא מפלסטיק

שאלה:

לאחר לימוד הבנתי שטעיתי כאשר עשיתי אתמול הבדלה על היין על כוס חד פעמית מנייר ולא מפלסטיק.
האם כדי לצאת ידי חובת כל הפוסקים עלי לעשות מחדש הבדלה על כוס רגילה בלי שם ומלכות ולהרהר במחשבה שם ומלכות- עם תנאי כדי למנוע שיחשב כברכה לבטלה?
האם זה מותר כדי לצאת מהספק?

תשובה:

אין צורך. להבא עדיף כוס זכוכית, ובדיעבד כוס חד פעמית פלסטיק.

הצטרף לדיון

16 תגובות

  1. זה הדין בגלל שבמקרה שלי אני חושש יותר מדי מספקות הלכתיים ואכן מאובחן כסובל מאו סי די OCD או שזה הדין הרגיל לכולם- שאפילו מצד מידת חסידות אין צורך כלל?

  2. בכל מקרה, כיוון שאחרי יום שלישי פקעה חובת ההבדלה גם אם לא הבדיל במזיד גמור חלילה, ממילא גם אם מברך עם תנאי ומהרהר במחשבה את השם ומלכות- זה אסור באיסור גמור מצד שזה הופך לחשש ברכה לבטלה כי אין משמעות לתנאי וממילא חוזר החשש על הצד שזה נחשב כדיבור ממש ואיסור ברכה לבטלה ממש.

    הבנתי נכון?

  3. האם יש פתרון לזה בכך שיחליט להשתמש בכוס החד פעמית אפילו עשויה מקרטון ולא מפלסטיק כמה פעמים- ועל ידי כך תיחשב כלי לכל הפוסקים?

  4. רק לא הבנתי את תשובתכם לגבי ברכה בלי שם ומלכות אחרי יום שלישי: אם בשם ומלכות זה וודאי ברכה לבטלה כי פקעה חובת ההבדלה אז מה מועיל התנאי בברכה בלי שם ומלכות ועל הצד שזה נחשב ברכה- זה ברכה לבטלה בוודאי.

    הבנתי נכון?

  5. זו היתה כוונתי.
    שכיוון שפקע החיוב בהבדלה אחרי יום שלישי- אין משמעות לתנאי שיחשב כדיבור על הצד שיש חיוב הבדלה ולכן נחשב כאילו לא היה תנאי בכלל- וממילא חזרנו למצב הרגיל של החשש שזה נחשב כדיבור וממילא יש צד של חשש לברכה לבטלה ממש.

    הבנתי נכון?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל