לתרומות לחץ כאן

תיקון צנרת

שאלה:

בבניין שבו אני גר הייתה נזילה בקומה שתחתי ואני כמי שגר בקומה מעל הוצאתי במהלך השנים סכומים גדולים לגלות את מקור הנזילה, לאחר הוצאות גדולות התברר שהנזילה היא בצינור המרכזי מתחת הקומה שלי, והיא נגרמה ע"י ברגים שהוברגו להתקנת וונטה (מאוורר) בקומה שתחתי, התקלה תוקנה ע"י בעלי הדירה שבקומה שבא הייתה הנזילה וכעת הם מבקשים שישתתפו איתם בהוצאות התיקון כל הצד המשתמש בצינור, והם רוצים שגם אנחנו נשלם, אנחנו לא רוצים לשלם א- כיון שכבר הוצאנו הרבה כסף על זהוי התקלה, ואם מחזירים כסף על התיקון אין סיבה שלא יחזירו על האיתור, כ"כ כיון שהתקלה הייתה ע"י אדם שהבריג להם וונטה אז הם צריכים לשלם, הם טוענים שכיון שהוונטה הייתה כך מתחילת הבניין וכך הקבלן בנה את הדירה זה לא אחריות שלהם, אנחנו לא באמת יודעים האם משהו נגע בכל השנים האלו בוונטה הנ"ל, כ"כ כיון שהנזילה התחילה כ17 שנה לפחות אחרי איכלוס הבניין (ככל הידוע לי) יש מקום לחשוב שהיה לזה גורם כל שהו חדש ואולי עצם ההפעלה של הוונטה היא זה שגרמה לברגים לעשות חורים במהלך השנים (כ"כ בדירה עצמה גרים שוכרים וא"א לדעת אם משהו מהם לא טיפל בוונטה), לכן נשמח לשמוע האם אנחנו חייבים לשלם להם,(בשאר הקומות מיקום הוונטה הוא לא מול הצינור)
סליחה על האריכות כתבתי את כל מה שהיה.

תשובה:

שלום וברכה,

נזילה שנעשתה בצינור משותף ולא בצינור פרטי, חייבים כל בעלי הדירות בבניין לשלם על תיקון הנזילה – גם דיירים שגרים בצד השני של הבניין ואין להם שימוש בצינור. כיון שמדובר בצינור משותף חייבים כל בעלי הדיירים לתקן.

אם הנזילה נעשתה משימוש של הוונטה, אין זה פשיעה של הדייר שהשתמש בוונטה ולכן חייבים כל הדיירים להשתתף בתיקון. אם הנזילה נעשתה על ידי הדייר שהתקין וונטה או תיקן את הוונטה, חייב הוא בלבד לשלם את הוצאות התיקון.

איתור נזילה הוא חלק מהוצאות תיקון הנזילה, ולכן חייבים לשלם לדייר שהוציא הוצאות לאתר את הנזילה, ואם הנזילה נעשית שלא בפשיעת הדייר חייבים כל הדיירים להשתתף גם בהוצאות איתור הנזילה. ואם הדייר יחיד גרם לנזילה עליו לשלם את תיקון הנזילה וגם את איתור הנזילה.

בהצלחה.

מקורות:

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל