שאלה:
■בשבת.
1]■גירגור מי-פה מסוג-מסוים
בוודאות גורם ליהודי
להרבה קילוף עור בחניכים.
הקילוף עור הזה
לא מאוד מטריד את היהודי הזה.
אבל יתכן
שאם הייתה קיימת לו השכלה
בתחום רפואת הפה
הוא כן היה מוטרד מזה.
הוא עוד לא הספיק
לשאול רופא-מומחה
על הנושא הזה.
■האם זה בגדר "חובל"=פוצע
שהוא יגרגר מי פה כאלו במשך השבת?
וזה תולדה של מלאכת שוחט,
ואסור מדאורייתא?
ולא רק מדרבנן?
■שאלה נוספת,
אבל יחסית מאוד דומה:
2]■סבון ניקוי ידיים מסוג מסוים,
בוודאות גורם ליהודי
להרבה קילוף עור בידיים.
הקילוף עור הזה
לא מאוד מטריד את היהודי הזה.
אבל יתכן
שאם הייתה קיימת לו השכלה
בתחום רפואת העור
הוא כן היה מוטרד מזה.
הוא עוד לא הספיק
לשאול רופא-מומחה
על הנושא הזה.
■האם זה בגדר "חובל"=פוצע
שהוא יסבן ידיים
עם סבון כזה במשך השבת?
וזה תולדה של מלאכת שוחט,
ואסור מדאורייתא?
ולא רק מדרבנן?
תשובה:
אם אין הוצאת דם אין איסור. זה רק גןרם ליובש שתוצאתו הקילוף עור הזה.
רפואה שלמה
דם מועט זה עדיין מותר?
אם זה פסיק רישא זה בעיה.
איסור דאורייתא
משום "חובל"
תולדת מלאכת שוחט?
תודה.
כן.
השאר תגובה