לתרומות לחץ כאן

תינוק שנשבה עדיף על בעל תשובה?

שאלה:

אם קיים הדין של תינוק שנשבה אז הדין של תינוק שנשבה יהיה יותר קל מחרדי/חוזר בתשובה שנפלו בעבירות?(לדוגמא בחור שחזר בתשובה או חרדי שנפלו בכיבוד הורים או בחילול שבת..)יש אפשרות שהחילוני לא ייענש כי הוא "תינוק שנשבה והחוזר בתשובה/חרדי יענשו בכרת או עונש אחר?

תשובה:

שלום וברכה

כיון שכפי שאני כבר שומע מנימת דבריך, גם אתה מבין שהדבר לא יתכן… והסיבה היא, שכאשר אדם נופל הוא גם יכול להתחרט ולחזור בתשובה, וגם אינו דומה שוגג למזיד, ובכלל, נדיר למצוא אדם שהוא לגמרי תינוק שנשבה בהכל, גם אדם שלא יודע הרבה יתבע על מה שכן יודע ויכול לקיים. והעיקר לזכור שאין לך דבר העומד בפני התשובה, וגם כשנופלים, יש לזכור שלא להתייאש, כי טבע האדם ליפול, ובשביל זה ניתנה לנו התשובה, ובפרט בעז"ה בימים הבאים עלינו לטובה, ארבעים יום מראש חודש אלול ועד ליום הכיפורים.

כמו כן יש לזכור, וזה הכי חשוב!

תינוק שנשבה זה רק סיבה להקל בעונש העבירות, אבל לא מקבלים על זה שכר… אם היינו יודעים גודל שכר כל עניית אמן, או ברכה ותפילה וכל מצוה קלה אחרת, כל שכן מצות שבת וטהרה ותפילין ושאר מצוות דאורייתא ועוד ועוד, יהודי שיעמוד בסוף היום ויראה מה עבר עליו מבחינת קיום מצוות בסתם יום רגיל בלי הרבה שימת לב, ימצא שנוספו לו אלפי מצוות ללא גוזמה, וזו סיבה להיות שמח ולרקוד עד בלי די, ולרחם מאוד על כל התינוקות נשבו, שאף שיש עליהם לימוד זכות כל שהוא לגבי עונש, אבל את שכר כל המצוות העצומות האלו הפסידו, והשכר הוא נצח נצחים אשר עין לא ראתה אלוקים זולתך!!! והכי אהוב והכי מרומם הוא זה שהיה בעולם העכור וזכה לשוב לה' יתברך באמת, כמוך וכמו חבריך, עברתם נסיונות שקשה לתאר בדרך לאמת הקדושה, יש לתאר בכלל את גודל שכרכם?? אין לתאר!!

שבת שלום, לך ושמח בעבודת ה' ותהיה צהלתו של העובד האמיתי על פניך כל הימים.

[יותר מידי אתה חושב על עונש והרבה פחות מידי על גודל הזכות, לא רק השכר שעליו כבר נאמר שמרובה טובה ממידת פורענות פי אלף אלפים, אלא גם סתם השמחה ביעוד להיות בן של מלך ולהיות קרוב לה' יתברך. עזוב את נושא השכר והעונש זה עסק של בורא עולם, תשמח בקירבה לה'].

מקורות:

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל