לתרומות לחץ כאן

שכן ממול שבונה ופותח חלון שגורם להרבות יותר היזיק ראיה

שאלה:

שכני ממולי משפץ את ביתו ובין היתר הוא פותח חלון מול ביתי,
יש לציין כמה נתונים להבנת הסיטואציה.
1. היה שם לפני כן חלון שירותים קטן עם זגוגית חלבית וצירים שפותח את החלון לבפנים מלמעלה, כעת הוא הופך את המקום לחדר ילדים והופך חלון זה לחלון רגיל שקוף שנפתח לצדדים כמו חלון רגיל.
2. מיקום הדירה שלו יותר גבוה ממני כך שהוא יכול להסתכל לתוך ביתי ולא להיפך.
3. הוא טוען שבחדר ליד יש עוד חלון מאז ומתמיד ומימילא היה היזיק ראיה לפני כן וכעת רק הוסיף חלון, אך אני טוען לעומתו שמכיוון שהחלון ליד הוא יותר אלכסונית רואים פחות חלקים מדירתי מאשר רואים מהחלון החדש, מהחלון החדש רואים עוד חלק בחדר הסלון שלי כך שאני מרגיש פחות פרטיות בחלק הדירה שלפני כן הי מוסתר.
הצדק עם מי ? והאם יש טיעון של הוספת היזיק ראיה במקום שהיה כבר קצת היזיק ראיה ?

תשובה:

שלום וברכה,

אתה לא יכול להתנגד ולמנוע מהשכן שירחיב את החלון, וכנהוג היום שמותר לבנות בניין מול בניין ואין למנוע משום היזק ראיה. ולכן כדאי שתגיעו בניכם להסכמה שלפחות ישים זכוכית לבנה וכשיהיה החלון סגור לא יהיה לך היזק ראיה, או תגיעו לפשרה אחרת, אבל כל זה רק אם הצד השני יסכים לפשרה.

בהצלחה. 

מקורות:

במקרה שלך יש כמה סיבות להרשות לשכן. א. אם יש כבר היזק ראיה מחלון אחר ורואים את הסלון ועכשיו רואים יותר טוב את הסלון לא נחשב היזק ראיה, כיון שכבר ניתן לראות חלק מהסלון ואתה לא יכול לעשות שם תשמיש צנוע, א"כ החלון הנוסף לא נחשב להיזק ראיה. ב. כיון שהיה לו חלון עם זכוכית לבנה שנפתח כלפי מעלה מותר לו לשנות את החלון לחלון אחר שנפתח, והעובדה ששם חלון אטום זה היה לטובתו ולא עבורך, והוא לא איבד חזקת חלון כל עוד שלא פרץ את פצימיו כמבואר בשו"ע סימן קנד סעיף יב. 

ג. והיא הטענה העיקרית: כיון מקובל שבונים בניין מול בניין וחלון מול חלון ופתח מול פתח ולא ניתן לעכב בטענה של היזק ראיה, כיון שניתן להשתמש בסגירת תריסים או בסגירת וילון, וע"ד כאן גרים בערים, ולכן לא ניתן לעכב על שכן להרחיב חלון או לבנות מרפסת מול חלון בבניין נגדי. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל