לתרומות לחץ כאן

Ocd

שאלה:

שלום כבוד הרב,
1. הייתי בחנות ותוך כדי שנגעתי בבגד הרגשתי שהציפורן נתקעה בבגד ופחדתי שאולי גרמתי נזק. זו הייתה פיגמה מסטן ולא יודעת אם שמעתי רעש אבל הרגשתי שהציפורן נתקעה ופחדתי שמהו אולי נפרם או שנוצרו גולגולים… לחשוש מגזל?
2. נשפך לי קפה על שטיח במלון.לחשוש מגזל?
3. בתי בטעות עלתה עם הברכיים ונשענה גם עם הידיים על תיק שהיו בו תפילין . צריך לחשוש או לעשות משהו? אולי נקרא רשלנות כי היינו צריכים להזהיר אותה שלא תעלה ? זה עבר במחשבה אבל זה היה עניין של שניות.
4. אם הערתי לבעלי שנמצא הרבה בפלאפון בזמן חופשה . והוא אומר שגם אני בפייסבוק ובווצאפ ואמרתי לו שרק בלילה הסתכלתי בוואצאפ .הסתכלתי גם לפני והייתי גם בפלאפון אבל פחות מהרגיל והשתדלתי להיות בזמן איכות עם הילדים כי זו חופשה. בפועל באותו יום שאמרתי יצא לי להיות יחסית יותר בפלאפון כי הוא בדיוק היה עם הילדים ונשארתי בחדר עם הנתינוקות אז עשיתי דברים שקשורים לעבודה וניצלתי את הזמן אבל לא רק.. שואלת מבחינת נדרים האם יש חשש?
5. הייתה לי מועקה בחופשה וחשש כי זכרתי שהייתה איזה פעם שאמרתי לעצמי שאולי בלי נדר אלך בדרכך גם כי התביישתי לשאול הרבה שאלות בקבוצת הלכה כי יש שם אנשים שמכירה וגם כי אותו רב עלה עליי כנראה שיש לי ocd …ממש חוששת אם הגעתי למסקנה כזו ..למרות שהמשכתי לשאול גם את אותו רב שאלות ועדיין ממשיכה והיו גם ימים שאמרתי שאולי כן כדאי ללכת בדרכו של אותו רב ולחששות שיש לי כדאי לשאול כבר רב שמכיר אותי ואת הבעיה ..
ממש מוטרדת מכל העניין וחוששת שאולי הגעתי לאיזה מסקנה באחד הימים מי הרב שלי..והיו הרבה פעמים שהרב פסק כל מיני דברים גם בעניין טהרה ןגם בעניינים אחרים וזה גורם לי ממש למועקה ..כבר ממש מבולבלת..מה לעשות ??
העניין הזה ממש מטריד אותי
תודה מראש לרב

תשובה:

שלום וברכה,

1. אין חשש של גזל, אם לא יודעת בבירות שהזקת את הבגד אין לחשוש.

2. אין זה גזל הם מנקים את השטיחים. 

3. זה שום דבר התפילין בתוך כמה נרתיקים והיא ילדה קטנה.

4. אין כאן חשש נדר.

5. אין כאן שום מקום למועקה, תשאלי את מי שאת רוצה. וכל המחשבות שצצות אין בהם ממש. העיקר לעבוד את השם בשמחה ובטוב לבב.

הרבה הצלחה. 

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל