לתרומות לחץ כאן

פרשת העקדה

שאלה:

שלום לכבוד תורתכם,

שאלות שהתעוררו בי בנוגע לפרשת העקדה הבוקר בתפילת שחרית.

האם לאברהם אבינו היתה ידיעה מקדימה או הערכה שהשם יעצור את העקדה טרם המעשה? לטעם ההבנה שאומר לנעריו שתכף ישוב עם הנער, או כך אמר כי יכול להיות כזו אפשרות שנעריו ינסו להפריע לו?

באותה פרשה, אשמח בגבולות האפשר איזה מושג על מידת ההיכרות של אברהם אבינו את הקב"ה באותו עת העקדה, מכיוון שאם יודע אברהם אבינו את שנדרש בימינו בבתי כנסיות על כך שהכל גלוי וידוע לפניו יתברך ושהשם יודע ומקיים עבר-הווה-עתיד? ולכן, אם ידיעה זו קיימת עבורו, הכיצד בוחרת התורה בלשון "עתה ידעתי כי.." לאחר העקדה?

תודה רבה
שבוע טוב ומבורך

תשובה:

שלום וברכה

1. אברהם אמר זאת כדי שלא יפריעוהו ממעשיו.

2. בודאי אברהם ידע הרבה יותר מאיתנו, אברהם הוא גדול המאמינים בעולם שהכיר את בוראו לבדו, אבל יש הבדל גדול בין מה שאדם יודע לבין מה שאדם מוכן ומסוגל לעשות, והעמידה המדהימה הזו בנסיון העקידה היא הוכחה לא רק על ידיעה או אמונה, אלא על מסירות עצומה לקב"ה עד כדי לתת את כל הטוב ואת כל היקר, וזו יראת שמים ומסירות לקדושה, שעד היום אנחנו מתפללים שיזכור לנו הקב"ה אותה ויושיענו בזכותה: "זכור ברית אברהם ועקידת יצחק, והשב שבות אהלי יעקב והשיענו למען שמך"!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מה שאני לא הבנתי בכל הסיפור הזה כשהשטן ניסה להניא את אברהם אבינו ואמר לו ”השה לעולה ולא יצחק לעולה” ענה לו אברהם ”זה ענשו של בדאי שגם כשאומר אמת לא מאמינים לו” האם לא משתמע מכך שא”א ידע באיזשהו דרגה שבסופו של יום יצחק לא יקרב?

  2. כיון שנזקק למילה "מאמינים לו" בהכרח שלא ידע בעצמו, שאם כן מדוע הוא זקוק לנאמנותו… אלא כך אמר לו: גם אם אמת כדבריך, איש לא מאמין לך כך שאתה משחית דבריך לריק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל