לתרומות לחץ כאן

עריכת כלי אוכל באולם הפתוח בשבת / ללא השגחה

שאלה:

שלום רציתי לדעת אם מותר לי לעבוד בהקמת אירועים שכוללת עריכת שולחנות כלים במקומות המיועדים וכד׳,הבעיה שהמקום יכול להיות גם עובד בשבת וגם אין השגחת כשרות במקום,אז האם מותר לעבוד שם בימי חול כשאני מתעסק רק בהקמת האירוע ובעריכת הכלים ומבלי שאני מתעסק עם אוכל ומנות

תשובה:

שלום וברכה

זה שהמקום עובד בשבת אינו רלוונטי אליך, גם עריכת כלים בלי קשר לאוכל אינו נחשב בכלל לפני עיור לא תתן מכשול כי זה עקיף מאוד, ואין בכך גם משום מסייע לדבר עבירה כיון שבנקל ימצאו רבים כמותך היכולים לבצע מלאכה זו. מה גם שלא בהכרח המאכלים אסורים בודאי, והם גם יכולים להשתמש בהם למאכל המותר.

מקורות:

ראה בשו"ת אגרות משה (יו"ד ח"א סי' עב): "וגם מסתבר דלא אסרו משום מסייע ידי עוברי עבירה כשליכא איסור לפני עור אלא בנותן לו דבר שיעשה בו רק מעשה העבירה אבל בדבר שהעיקר הוא למעשה היתר כגון שכירת האולם שהוא לעשות בו החתונה והסעודה רק שיעשה שם גם מעשה עבירה דרקודים אין להחשיב שהשכירות הוא ע"ז ולאסור, דאל"כ היה לן לאסור מלמכור כל כלי לעוברי עבירה כגון קדרות לבשל משום דיבשל בהו גם בשבת וגם מאכלות אסורות אלא הוא משום דכיון דעיקר הדבר אינו לאיסורין לא אסרו בזה משום מסייע כשליכא איסור דלפני עור". וראה עוד מה שכתב שם בדבר שאינו מיועד לתשמישו רק לעבירה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל