לתרומות לחץ כאן

מהות מלאכות שבת

שאלה:

לא פעם ולא פעמיים שומעים מאנשים שאומרים אני לא שומר שבת לא מניח תפילין לא מתפלל אבל אני בן אדם טוב איך אני יכול להסביר שגם צריך לעשות את רצון האלוקים ולענות לשאלה הזאת
וגם יש שאומרים שרשום בתורה לא להבעיר אש זה כי היו משפשפים אבן בעץ או אבן באבן וזה היה קשה והיום בלחיצת כפתור נדלקת אש איך אני יכול להסביר שהטענה הזאת לא נכונה

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

לגבי שאלתך הראשונה יש כאן טעות במינוח… נכון אדם טוב זה אדם טוב, אבל זה לא קשור לעשיית רצון ה'. הקב"ה מצווה עלינו לא רק להיות טובים אלא גם לשמור תורה ומצוות, ומי שאינו עושה את רצון ה' הרי שהוא אינו עושה את רצונו, גם אם הוא אדם טוב… אינני מבטל את הענין הזה להיות איש טוב, זה גם חלק מסויים ברצון ה', אבל הוא נתן לנו הוראות ברורות מה עוד מוטל עלינו לעשות…

לגבי שאלתך השניה, יש כאן טעות בסיסית בהבנת הענין של איסור מלאכה בשבת. אנשים משייכים את איסור עשיית המלאכה עם הנושא של טירחה ועבודה קשה, והטעות הזו נובעת מכך שהשבת ידועה כשבת מנוחה. אבל זו טעות, הגדרת אסיור מלאכה בשבת הוא איסור על יצירה, כל סגירת מעגל חשמלי זו יצירה, כמו שצביעה היא יצירה, בישול וכו', ואין לזה כל קשר עם רמת הטורח הכרוכה בכך.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה על ההתערבות אבל…

    א) צריך מודל כלשהו בשביל להגדיר אדם טוב. גם הנאצים ימ”ש להבדיל היו בטוחים שהם אנשים טובים. ופעלו בשם אותו ”טוב” בשביל ”הפתרון הסופי”. כנ”ל סטלין שדאג שיהיה ”שוויון” וכל מי שנהג במנגנון דתי נשלח לסיביר. רק מי שחי חיי תורה יכול לדעת מהו הטוב האמנתי.

    ב) מותר להעביר ארון גדול וכבד שלא מאוחסן מוקצה בתוכו מחדר לחדר באותו בית/רשות למרות הקושי והעמל ואסור להעביר מחט מחוץ לדלת בלי עירוב.

  2. אתה אומר טוב אבל אני רוצה להדגיש שגם אם אדם יהיה איש טוב על פי תורה ויקיים כל מצוות שבין אדם לחברו, זה לא מספיק כי אותו בורא ציוה גם מצוות שבין אדם למקום..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל