לתרומות לחץ כאן

הורדת שכר באמצע שנה

שאלה:

אני עובדת שנים רבות כמורה להשתלמויות באחת הסמינרים, יש לי ביקוש בהרבה סמינרים ומרכזי לימוד, ולכן בתחילת שנה זו אמרתי להם שאיני מסכימה להירשם אלא רק אם יעלו לי את המשכורת לסכום מסויים, בלא זה אעדיף מוסדות אחרים שיש בהם תנאים נוחים יותר [מסיבות אחרות], הם הסכימו להעלאת השכר ואכן בחודשים הראשונים המשכורת היתה גבוהה, לאמיתו של דבר בכל השנים הייתי חותמת חוזה מסודר והשנה בגלל חיפזון של הרגע האחרון לא נחתם החוזה, אבל סוכם על כך בעל פה,
לפני כחודשיים גיליתי שהורידו לי את המשכורת לפחות ממה שהיתה בעבר [נראה שמנכים אפילו את מה שקיבלתי יותר], ועכ"פ בודאי הרבה פחות ממה שסוכם, לשאלתי אמרו לי שאמנם כך סיכמו איתי, אבל עקב אילוצים יש קיצוצים בכל התקציבים והם נאלצים לקצץ גם לי, הם יבינו אותי אם אעזוב. באמת בלי ספק הייתי עוזבת לו הייתי יכולה עכשיו ללכת למקומות העבודה שהציעו לי בתחילת השנה, אבל כרגע מדובר על אמצע שנה ואין לי להיכן ללכת. האם יש להם היתר לקצץ לי באמצע שנה. כמובן שהיות וזו שאלה של חו"מ איני מצפה שהתשובה תהיה מחייבת ללא שמיעת שתי הצדדים, אלא רק אציג לה את מה ששאלתי ואת מה שנעניתי, והיא תחליט אם לדעתה הצגתי את השאלה נכונה.

תשובה:

שלום וברכה,

אכן אני משיב לפי הצד שכתבת.

לא ניתן להוריד את המשכורת של מורה באמצע שנה. ומאחר והיה תנאי לפני השנה על משכורת מסוימת עליהם לעמוד בתנאים ולשלם את המשכורת. אין הבדל אם ערכו חוזה או שהיה תנאי בעל פה.

יתכן והם יטענו שאין להם כסף לשלם, הרי הדבר נתון לדיון בבית דין. אבל החוב יהיה קיים גם אם אין להם כסף לשלם.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע סימן שלה ס"א מבואר שאם שכר פועל ליום שלם ומשלמה המלאכה באמצע היום חייב לשלם עבור כל היום. ומכאן למדים שאם שכר פועל לתקופה לא ניתן לפטר ולא להפחית במשכורת. ובהוראה לא ניתן לפטר או להפחית במשכורת באמצע שנת לימודים. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל