שאלה:
השו"ע פסק בסימן רסה סע' ד: "שמותר ליתן מים בעששית שמדליקים בה בערב שבת, כיון שאינו מתכוון לכיבוי, אלא להגביה השמן.."
וההיתר בשו"ע זה דווקא כשלא מתכוון לכבות שאם מכוון לכבות אסור גזרה שמא יעשה כך בשבת
שאלתי היא מה ההבדל בין מקרה זה לשעון שבת שאני מכוון מערב שבת לכבות בשבת עצמה? הרי שניהם לכאורה מקרבים את הכיבוי?
תודה רבה
תשובה:
אין חשש שמא סתם יכבה את הנר, שהרי לא חוששים שאדם יעבור איסור גמור, אלא שמא יתן את המים האלו בשבת עצמה, ויחשוב שזה מותר. שים לב שהרמ"א אכן מתיר לעשות זאת אפילו הוא מתכוון לכבות, כיון שגם בשבת עצמה זה רק גרם כיבוי שאמנם אסור בשבת, אבל במקום פסידא התירוהו גם בשבת.