לתרומות לחץ כאן

קניות מגויים לפני ימי אידיהם בימינו

שאלה:

שלום וברכה,

רציתי לשאול לגבי הזמנת רהיט מאיטליה בימים הקרובים.
המוכר אמר לי שבימים קרובים צריך להזמין, וזה לוקח כחמישה שבועות של ייצור. וצריך להזמין בימים הקרובים כי אחרת זה יהיה כבר לאחר החופשה שלהם שהם לא עובדים בשבועיים הללו בגלל השנה החדשה שלהם ולפני המולד וכו'
צצה לי שאלה, ואני כמעט בטוח שיודע את התשובה וגם זכור לי מהתוס' בע"ז שאמרי שבימינו זה לא שייך והביאו לראיה שרבא הלך לבר שישך כי הם כבר לא כ"כ מאמינים בזה (בע"ז) אז ובטח היום.
אבל בכל זאת אני שואל, האם אין בעיה להזמין מהם משהו שאולי הוא שמח וכו' ולכן להמתין בעוד כמה שבועות שזה יגרום אח"כ לעיכוב גדול או שאין בעיה בזה?
יישר כח גדול מראש.

תשובה:

שלום וברכה

אכן, היום לא נוהגים להחמיר שלא לקנות מהם ביום חגם. ראה שו"ע יו"ד סי' קמח סעי' יב, וכך הוא המנהג. ראה גם בדברי הראשונים בע"ז ב,א  שכתבו כמה נימוקים שהיום מותר. ושאין להחמיר בזה בזמן הזה, או מפני שכיום אינם עובדי עבודה זרה רק עושים מנהג אבותיהם (תוספות שם ב,א) או מפני שיש בזה משום איבה (תוספות רא”ש ור”ן שם), או מפני שיש בזה חיי נפש שביניהם אנו יושבים ואנו מתפרנסים מהם תמיד (רמב”ן ריטב”א ומאירי שם) ועוד טעמים אחרים במאירי שם. וכאן שאתה קונה הרבה זמן קודם ובכל מקרה מדובר בהזמנה של כמה שבועות, בלאו הכי אין נושא.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל