לתרומות לחץ כאן

תפילה לשלום המדינה במציאות הפוליטית היום

שאלה:

שבוע טוב, שאלה לכבודו,
אצלינו בבית הכנסת אומרים תפילה לשלום המדינה בכל שבת, לאחרונה לאחר עליית הממשלה החדשה , ישנם אנשים בקהל שמתנגדים לברכה,אשמח את דעת הרב

תשובה:

שלום וברכה

השאלה אם לתקן תפילה לשלום המדינה כחלק מנוסח התפילה היא שאלה בפני עצמה. אבל עד כמה שמקבלים תקנה כזו, אינני מבין מה ההבדל בין מחלל שבת בפרהסיה אוכל נבלות זה או אחר? וכי התפילה היא בגלל שאנחנו מזדהים עם האישיות של ראשי המידנה?! הרי בכל מקרה אינני מזדהים, ובכל מקרה אנחנו מצטערים על כך שאין לנו ממשלה של תורה הפועלת על פי תורה, ובלאו הכי עצם קיום מערכת מימשל שאינה מקבלת את התורה כבסיסה העיקרי זהו חילול ה' שאנחנו נאלצים להשלים איתו בדיעבד, אלא שבסופו של דבר זה מה שיש לנו, ואנחנו רוצים להתפלל שיצליחו מול כל מה שמאיים עלינו, או מול כל האתגרים המשותפים שיש לנו, ובענין זה מה משנה אם יש לנו איתם מחלוקת כזו או אחרת?

אינני מיקל ראש חלילה בחילול ה' הנורא המבוצע בימים אלו על ידי הממשלה בכל נושאי הדת במדינה, שדבר נורא כזה עוד לא היה מקום המדינה! אלא שאינני מקבל את התפיסה שאומרת כביכול אם הצד השני היה מקים ממשלה זה כבר היה טוב מבחינה דתית, חילול ה' קיים גם כך, גם אם הפגיעה ביהדות היתה פחותה יותר.

חובה עלינו לדעת שלעולם אנחנו בתוך הקונפליקט הזה, מצד אחד שלא יקהו רגשותינו הדתיים ולא נשלים עם מציאות של מדינה שמתנהלת נגד התורה, ומאידך נשמח באפשרות לגור יחד כולנו בארץ הקודש לקיים בה חיים יהודים תוססים ופורים, ללא תלות בחסדי עם אחר.

שבוע מבורך ושנזכה לגאולה שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל