שאלה:
קהל שטעה בסדר אמירת ההושענות. האם ימשיך כסדר אף אם חוזר על אותו פיוט .יאמר את הפיוט שהפסיד או מאי דעביד עביד וישלים עם פיוט מסדר הושענא רבא .
תשובה:
שלום וברכה
נראה שלמחרת יאמרו שנים, גם את מה שהפסידו וגם את מה שצריכים לומר באותו היום.
חג שמח.
האם יש המקור לכך שיש ענין להושענא גם כשהוא לא נאמר ביום שאינו שייך אליו? כלומר, אם טעו בסדר, אז מי אמר שיש ענין לומר את הפיוט של אתמול ביום שלמחר, יכול להיות שכל ענינם של ההושענות הוא לפי הסדר דוקא. ואם הפסיד הפסיד. וישלים לפי סדר הימים.
אני חושב להיפך, שהעיקר הוא להתפלל בעת ההקפות, איזה פיוט בדיוק אומרים, פחות מהותי.
אין מקורות לפסוק בהלכות אלו?
ינני מכיר, רק חשוב להבין אין חיוב לומר פיוט זה או אחר, אלו הם מנהגים, אדם שטעה לא ביטל דין ולא עבר על איסור, זה פיוט, תפילה חשובה, שניתן להשלימה.
השאר תגובה