לתרומות לחץ כאן

טיולים בחג הסוכות

שאלה:

האם מותר לצאת לטייל בחג הסוכות? מצד א' שמעתי/קראתי כי על כל רגע שלא יושבים בסוכה זה ביטול עשה מצד שני שמעתי/קראתי כי אי-היציאה יכולה להיות בעיה ב"תשבו כעין תדורו". שכן אדם הרי לא כובל את עצמו בבית כל השנה ואדרבה הוא הרי כן יוצא מביתו לטיולים. מעבר לכך יש את החשש שקיים כלפי הכה"ג "שלא יאמרו כהן גדול יושב בבית האסורין"

תשובה:

שלום וברכה

האמת נמצאת קצת באמצע… האמירה שכל רגע שאדם לא ושב בסוכה הוא ביטול עשה, היא שיטתו המחודשת של בעל היסוד ושורש העבודה, אבל ודאי זה אינו עיקר הדין, שהרי דין תשבו כעין תדורו מתיר לצאת ולטייל, אלא שאם אדם אוכל או ישן עליו לעשות זאת בסוכה.

יש מחלוקת ידועה בין פוסקי זמנינו, אם ההיתר של הולכי דרכים קיים גם במי שהולך לטיול, או רק במי שהולך לעסקיו וכדומה. הגרי"ש אלישיב מיקל בזה מהטעם של תשבו כעין תדורו והגר"מ פיישטין החמיר בכך, והסברא להחמיר צ"ע.

מכל מקום החכם עיניו בראשו לא להפסיד ממצוה יקרה זו, ולכן בהרבה מבתי יראי ה' חג הסוכות אינו זמן לטיולים, אלא יושבים בסוכה או מתארים זה בסוכתו של חברו, ולא נמנעים ימים שלמים מסוכה בטיולים, שאלו אכן מתאימים יותר לימי החופש הגדול… וברור שבעצם הישיבה בסוכה מקיימים מצווה רבתא וגם זו ישיבה בצל כנפי השכינה וכמו שמפו' בזהור בצילא דמהימנותא ומביא ברכה לאדם ולזרעו, ולכן כדאי בכ"ז כמה שיותר להיות בה.

גמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל