לתרומות לחץ כאן

רוצה לעשות עבירה בפרהסיא ומתלבט האם להוריד את הכיפה

שאלה:

בחור מתחזק שאני לומד עמו פעם בשבוע, סיפר לי שרצה ללכת למועדון לילה (כנראה עם ריקודים מעורבים…) והתבלט האם כדאי להוריד את הכיפה, שני הצדדים שעמדו בפניו, צד אחד להוריד, למעט בחילול ה' צד שני, שלא להתבייש ביהדותו, למעשה הוא הוריד את הכיפה, וזה גם גרם לו לעשות עוד כמה עבירות כגון לשים עגילים וכדו'. יש לציין שהבחור בתהליכי חיזוק, וזה אחד מהדברים שקשה לו להתנתק מהם כרגע, מ"מ הוא קובע עיתים לתורה, שם ציצית בבגדו. מקוים ששוב לא יכשל, מ"מ מה כדאי לעשות בפעם הבאה, אם יצרו יתגבר עליו?

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי שלא יוריד את הכיפה בשום אופן. אם רוצים שיתקדם באמת, הוא צריך להבין שאין שני דרכים, ואין שתי אפשרויות, הוא יהודי דתי וזה סופי. ומה שעושה עכשיו זה כשלון. אמנם עדיין קשה לו להתגבר וכו', אבל זה לא דרך לגיטימית, ואי אפשר למחוק את המציאות והמהות האמיתית שלו "באופן זמני" כדי לעשות מה שליבו חפץ. נראה לי שזה יהיה נכון יותר מבחינת ההתקדמות שלו. במקביל, כיון שמדובר בדבר כל כך מתועב, כן כדאי לדבר איתו על מאיסות הדבר הזה. הפריצות והתועבה זה דבר שמושכים את האדם ומלפפים אותו באופן שיכול לסכן את כל הרוחניות שלו ואת כל ההתקדמות. זה לא כמו אדם שאומרים לו תתחיל עם תפילין ומעלימים עין בינתיים משבת, שם זה שלבים בסולם אבל הואבעלייה, כאן אתה מצד אחד נותן לו סולם לעלות ומצד שני מגלשה מסוכנת למקומות עמוקים מאוד…

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בכל הנושא של "הלכות קירוב" הכללים שונים מכללי ד' חלקי שו"ע, גם כאשר אתה כביכול מאשר לאדם לעשן בשבת ובלבד שישים פלטה לחמין, זה לא תואם את כללי ההלכה היבשים, זה נקרא "הלכות קירוב רחוקים"..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל