לתרומות לחץ כאן

אני בודדה במקום רחוק – מותר לטוס בשבת?

שאלה:

אני בחורה בת 20 נמצאת לבד בסוף העולם במדינת עולם שלישי מהמסוכנות שבהם
הגעתי לשם בטעות ואני רוצה לחזור לישראל. אני לא ישנה בלילות יש לי חרדות ודכאון אני
מעוניינת לצאת מפה בהקדם
אבל בגלל המצב והמרחק אין כמעט טיסות ומה שיש במחיר שפוי ויחסית ישיר לישראל זה טיסות בשישי שבת.. אציין שאני לא שומרת שבת ויש לי לימודים במכללה שמתחילים ואני חיבת להגיע לארץ אבל המשפחה שלי לא מסכימה לקנות לי את הכרטיס של שבת. האם יש היתר לזה? אחת כמוני מסתובבת פה לבד זה לגמרי פיקוח נפש לדעתי

תשובה:

שלום וברכה

 

קראתי בצער גדול מאוד את השאלה, אני גם רואה בתוכנה שלנו היכן את נמצאת, אכן לא הכי נעים להיות לבד, אבל מכאן ועד פיקוח נפש הדרך רחוקה… "מחיר שפוי ויחסית קרוב לישראל", זה בכלל לא נושא של פיקוח נפש, גם לא התחלת הלימודים במכללה, זה נושא של כסף… תיסעי משם בכל מחיר ביום חול לכל מקום נורמלי בעולם המערבי, והכל יהיה טוב, לא משנה כמה יעלה ולאן תגיעי, השבת זה האוצר היקר לנו יותר מכל! חלילה לטוס בשבת!!!

אגב, מה שציינת שאת לא שומרת שבת, זה היה עד השבת הזו, משבת זו בעזרת ה' את יכולה כמו כל העם היהודי ב3500 שנה האחרונות לשמור שבת, יש אלוקים גדול בשמים והוא אבא אוהב שלא מוותר על אף אחד ואחת מאיתנו, ושמח עם כל מעשה טוב שלנו, הוא אוהב אותך וחפץ בך ומקבל מעכשיו את שמירת השבת שלך.

וזכות השבת תעמוד לך לצאת מכל הקושי ומכל החרדות והכאב, ולדעת רק חיים טובים ומאושרים בכל התחומים!

 

בהצלחה רבה ונסיעה טובה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה על המענה המהיר אבל מה אם יקרה לי פה משהו? זה סך הכל טיסה בשבת וגם אני מסתובבת עם מטיילים לא יהודיים אני לא עוצרת את עצמי מלהיות איתם ואני רוצה להפסיק עם זה יש לי פה חופש ואני לא מצליחה להיות טובה😔 האם יש משמעות אם אני אשמור רק את השבת הזאת? ואיך לתקן את מה שכבר עשיתי?

  2. בודאי יש משמעות לכל התגברות של יהודי/ה בכל מצב שהוא, אבל למה לחשוב על עצמך כך, תהיי יהודיה גאה, תעמדי עכשיו דוקא שם, במקום הבודד הזה – רק את ואלוקים ותקבלי על עצמך לשמור שבת! זה דבר נפלא, ולא קשה בכלל, אני בטוח שהחלטה נעלה ומיוחדת ומרגשת כזו, תעזור לך גם להתגבר ולנטוש את הגויים שסביבך ולשוב לארץ ישראל עם כל הרגש היהודי העמוק והיפה שיש בך, והוא רק מכוסה בכמה קליפות קטנות…. הצליחי בדרכך ותהיה שמחה ומאושרת.
    התיקון על העבר הוא קבלה לעתיד, במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים לא יכולים לעמוד.

  3. תזכרי שאת חלק ממשפחה גדולה "עם ישראל" ,וכמו שכתב הרב אבא שבשמים נמצא איתך בכל רגע ובכל מקום!!! ושמח עד בלי די, על כל השתדלות ומאמץ לקיים רצונו, וודאי שלא ישיבך ריקם וייתן לך שכר אין קץ .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל