לתרומות לחץ כאן

הזמנת גוי מהמשפחה לליל הסדר

שאלה:

שאלה דחופה
שאל אותי משהו ששאל אותו חבירו.
האם הוא יכול להזמין את ביתו שהיא כמובן יהודיה לליל הסדר ובעלה גוי שעשה ברית הוא היה בתהליך גיור עם כל משפחתו מהצד שלו אך הוא נראה לו שהוא לא סיים אותו זה נראה שהוא לא רוצה להמשיך את הגיור
ועניתי לו שכמובן היה הכי טוב להימנע מלהזמינו אך יש לברר אם זה יעשה צער למזמין בשמחת החג שבתו לא תגיע ובצירוף לזה שהוא גוי יחיד נראה להקל רק שיש להיזהר עם היין (האמנם אני בספק כייון שחקרתי האם המזמין הוא שומר תורה ומצוות בדקדוק והוא אמר לי שלא)
רציתי לברר אם עניתי נכונה או שלשנות לו את התשובה
יישר כח עצום חג שמח

תשובה:

יש בנושא זה שתי שאלות: ראשית, האם ניתן להזמין כאשר האורחים יבואו תוך חילול שבת, הרי הבת יהודיה… [אולי אם הבעל נוהג זה פחות נורא, אבל עדיין…] אני מניח שאין להם ענין לשבת אצלו בבית יומים… וזו בעיה, שנית לגבי אירוח גוי לסעודת יום טוב. תעיין בלינקים הנ"ל מה כתבנו בשתי שאלות אלו.

חג שמח!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אך הוא אומר לי ודאות שאם הוא לא יזמין אותם יהיה פיצוץ בין האבא לבת ולגבי הלינקים ראיתי שכל ההיתרים רק שיש תהליך גיור השאלה היא מה הדין פה אשמח שתעזרו בהנחה שיגיד להם לא לבא אצליהם בשבת וכו'….

  2. שלו' וברכה,
    ברשות הרב והשואל חשבתי שאולי כדאי גם לציי'ן בענין הזה את הנקודה שהרב פינטו שליט"א באחד מדרשותיו ציי'ן דבר מבהיל לגבי גוי האוכל ממצות ליל הסדר של יהודי שדבר זה מכניס שנאה ואיבה בגוי כלפי היהודי חלילה ממש עד סכנת נפשות בר מינן, וציי'ן מקור לדבר זה ממרן ה"בן איש חי" רבינו יוסף חיי'ם מבגדד זצוק"ל, שמביא מעשה שהיה כך היה עם אביו וגוי שהיה שותפו וידידו הקרוב אליו מאוד מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל