לתרומות לחץ כאן

פורס מפה בסעודת פורים

שאלה:

א. מי שאכל סעודת פת בשחרית האם יש לו היתר לאכול שנית סעודת פורים אם נתאחר עד אחר שעה עשירית שהלא כבר יצא יד"ח בסעודת שחרית
ב. מי שרוצה לעשות "פורס מפה ומקדש" מתי יאמר מזמורי לכו נרננה…
אשמח אם תוכלו לציין מקורות לשאלות הנ"ל

תשובה:

שלום וברכה,

1. אם כוונתו לקיים את המצוה דוקא בסעודה השניה ודאי לכאורה שרשאי לאכול, אבל יש לצדד שכל מה שאוכל פת ביום זה הוא מצוה, ולכן בכל מקרה מותר כל שהכוונה לסעודת פורים, אמנם להלכה אם אכל כבר לשם סעודת פורים אין להקל.

2. מאותה סיבה שאינו מתפלל ערבית באמצע הסעודה כי זה יגרום לתיאבונו להסתם, גם קבלת שבת אינו אומר, אלא רק מקבל שבת בדיבור ומקדש [אם רוצה יכול לומר את המזמורים הללו אחר הסעודה].

 

.

מקורות:

1.דעת המהרש”ל (סימן מח, בשם הרב יעקב פולאק, שגרס כן בדברי המרדכי שבת פ”ב, סימן רעח) שחייב אדם לאכול פת בסעודת פורים, ולכן אם שכח לומר “על הניסים” בברכת המזון חוזר לברך שוב (כיון שמדובר בסעודה שחייב לאכול בה פת). עוד חידש שם שגם אם כבר אכל פעם אחת פת, עדיין כיון שאכל פת שוב בסעודת הפורים, חוזר אם שכח “על הניסים” מחמת חובת אכילת פת בשעת הסעודה. משמע שהכל נחשב סעודת פורים. וצ"ע.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בהחלט יש מקום לומר. אמנם רע עלי המעשה בהרבה קהילות שמתפללים מנחה סמוך מאוד לשקיעה והקבלת שבת כבר נאמרת לאחר השקיעה, שמפסידים עיקר הענין, אבל ענין יש בכל מקרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל