לתרומות לחץ כאן

שמע ישראל / למה לרשעים טוב בעולם הזה?

שאלה:

שלום כבוד הרב.
אני מניח תפילין , אומר את הפרשה ויְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר , מסיים ואז אומר את הפרשה שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד .

עכשיו יש לי כמה שאלות ברשותך .

1. האם קודם צריך להגיד שמע ישראל ואז את הפרשה של התפילין או ההפך

2. שאני אומר שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד והטלית עלי , האם אני צריך לעשות את התנועה שמכסה את העיניים עם הטלית או שאפשר בלי .

3. איך עושים שמע ישראל עם הטלית , האם לקחת את שני הצדדים ופשוט לכסות את העיניים או שפשוט אפשר צד אחד .

4. מה הדרך הנכונה לעשות שמע ישראל ? אני לדוגמה לוקח את האגודל + הזרת , האגודל מכסה את עין ימין והזרת מכסה את עין שמאל ושאר האצבעות יושבות על המצח .
אני שואל כי אני רואה תמונות באינטרנט שאנשים לוקחים את כל כף היד ,
מכסים את הפנים ואומרים שמע ישראל . לעומת זאת , אני רואה חלק שעושים בדיוק כמו שתיארתי שאני עושה ולכן זה מבלבל ולא מובן מה נכון .

5. שאלה שלא קשורה לנושא .

יש מלא אנשי "רוח" שהם יהודים , כאלה שנסעו למזרח הרחוק לחפש את עצמם ולאמץ להם תרבות שקר כלשהי .
הם עוסקים בכל מיני שיטות וטכניקות מהמזרח הרחוק , כמו רייקי , טנטרות וכל השטויות של הגויים במזרח הרחוק .

עכשיו זה נראה לי ( לפחות לי ) שהם אנשים ממש שלווים , רגועים וכאילו מצאו את הסוד לחיים שלווים רגועים ונטולי דאגות .

וכאילו זה לא מסתדר לי , הריי הם כל החיים שלהם עוסקים בעבודה זרה
שמחים , מאושרים ולא קורה להם כלום .
עוברים על הדיבר השני מעשרת הדיברות כל החיים שלהם ולא קורה להם כלום …
( ואני מכיר כמה כאלה ספציפית ) שאפילו יש להם פסלים של בודהה בבית.

אשמח שתענה לי על השאלות כבוד הרב

תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית חשוב מאוד לדעת, שמצות קריאת שמע אינה רק באמירת הפסוק הראשון בלבד, אלא יש לומר את כל שלושת הפרשיות, משמע ישראל עד אני ה' אלוקיכם, וכמובן השאיפה היא להתפלל בצורה מסודרת בבית הכנסת שחרית במנין כמו שכל היהודים עושים כל הדורות, בעזרת ה' תזכה בקרוב.

אין צורך לומר שמע ישראל דוקא בכיסוי עם הטלית, אפשר גם עם היד, יש אנשים שנהגו על פי סוד לעשות כעין האות ש', וזה כמו שציינת עם האגודל הזרת והאצבעות, אבל רבים אינן מקפידים על הנהגה זו שאינה מחוייבת והיא על פי סוד, ומכסים עם היד כפי הטעם הפשוט שהענין הוא פשוט כדי לרכז את הכוונה בעת אמירת שמע ישראל.

בנוגע לשאלתך האחרונה, שהיא שאלה שימיה כימי העולם, איך יתכן שהרשעים הרבה פעמים טוב להם בעולם הזה, זו שאלה עתיקת יומין שכבר שאל ירציהו הנביא, מדוע דרך רשעים צלחה. לפעמים רואים צדיק שסבול עוני ומחסור וקשיים, ורשע מדושן עונג שבע ושמח. עמד על כך כבר הרמב"ן בשער הגמול ועוד. לדבריו שם, לפעמים נגזר על אדם מחמת רשעתו שיקבל את שכר מצוותיו כאן בעולם הזה ואת העונש על עברותיו בעולם הבא, וזה גזר דין חמור מאוד, שכן אין כל יחס למה שמקבלים בעולם הזה, לטוב ולמוטב, לבין מה שמקבלים בעולם הבא… יפה שעה אחת בעולם הבא מכל חיי העולם הזה. לכן הובא בגמרא שאדם צריך להיות שמח ביסורים, שהרי הם מכפרים לו את עוונותיו וכך יבוא לעולם הבא נקי וינחל שם שכר שאין לשער ואין לתאר בשום אופן.

עוד הרבה יש להאריך בזה, אבל העקרון הוא שאין רע יורד מלמעלה, וסוף הכבוד לבוא, וכל התגברות וכל מצוה וכל רגע של לימוד תורה, שכרו רב מאוד, ובורא עולם אינו מקפח שכר בריה.

כמו כן יש גם מידה שנקראת ארך אפיים, שלפיה ה' לא נפרע מרשעים מיד, אלא מצפה שיחזרו בתשובה…

שנזכה לכל הטוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל