לתרומות לחץ כאן

איטום חיבור 2 גגות בבניין בעל כמה כניסות

שאלה:

אני בעלת דירה בבניין רכבת שיש בו 5 כניסות.
עקב נזילה, הוצרכתי דחוף לאטום חיבור בין 2 גגות. כל גג שייך לכניסה אחרת. אנשים שדיברתי איתם לא ממש יודעים מה בדיוק החוק, האם כל דיירי הבניין של כל 5 הכניסות צריכים לשלם לי, אולי רק הדיירים של 2 הכניסות ואולי רק הדיירים בשני הטורים שמשני צידי התפר.
התקשרתי לעו"ד והוא לא רצה לתת לי תשובה מדוייקת עד שאגיש תביעה.
האם זה בסדר לתבוע אותם, עוד מבלי שדיברתי עם כולם. אני לא יודעת עם מי לדבר וכמה לדרוש. היה אחד שאמר לי מראש, כמה שאת מבקשת אני אביא. אבל האם זה בסדר מצדי שאדרוש גם דמי תביעה שזה 600 ש"ח + מע"מ?

תשובה:

שלום וברכה,

מעיקר הדין [וכן לפי החוק] כל בעלי הדירות של כל חמשה כניסות צריכים לשלם עבור תיקון הזיפות של הגג, וגם השכנים שלא גרים מתחת לאותו גג חייבים להשתתף בהוצאות. אלא שמקובל ברוב הבניינים כאלו שכל כניסה מעמידים וועד הבית מעצמו ומטפלים בכניסה שלהם, ולכן אם יש לכל כניסה וועד הבית לבד, צריכים לשלם שתי הבניינים שזיפתו להם [שהגגות שחיברו שייכים להם], ואילו שאר שלושת הכניסות אינם חייבים לשלם.

העו"ד שפנית אליו רוצה לעשות רווחים לכיסו על חשבון השכנים נקיי כפיים. אין ללכת בשופו"א לעו"ד. פנייה לעו"ד במקרה כזה עלול להיות בכך איסור גזל – שגוזלים משאר השכנים הוצאות תביעה מיוצרים.

בהצלחה. 

מקורות:

לפי הלכה [וכן לפי החוק] כל בעלי השותפות צריכים להשתתף בהוצאות של הרכוש המשותף. ולכן כל החמשה כניסות חייבים לשלם עבור הוצאות זיפות הגג. אלא שבבניינים של כמה כניסות קשה לעמוד מספר גדול דיירים ולכן כל כניסה מקימים ועד הבית לבד והם מתקנים את הבעיות שלהם. ויש בדבר זה משום חלוקת השותפות. ולכן אם לכל כניסה יש וועד הבית נהוג שכל כניסה סופגים א ההוצאות לבדם. ובמקרה כזה יש לתבוע רק את בעלי הכנסות שמזפתים את גגם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל