לתרומות לחץ כאן

דכאון אחרי חזרה בתשובה

שאלה:

שלום כבוד הרב .

חזרתי בתשובה מלפני בערך 6 חודש .

מאז שחזרתי בתשובה מלפני הקדוש ברוך הוא , התוודיתי על החטאים שלי ולקחתי על עצמי לא לעשות את הדברים שעשיתי יותר , מאז החיים שלי גהנום עליי אדמות .

אני לא יושן , בקושי אוכל ( הרזתי מלא ) , אין לי מצב רוח ואני בדכאון של החיים .

אני בקושי קם בבוקר ולעבוד אני לא הולך כי אני מרגיש כמו גופה מהלכת על 2 .

אני גר עם ההורים ומאז שחזרתי בתשובה הם אומרים לי
" מאז שנהיית דתי נהיית בנאדם רע ורשע . "

כבוד הרב אני בדכאון של החיים , אני לא מפסיק לריב עם ההורים כי בגלל המצב רוח כל דבר קטן מדליק אותי ואני מתפוצץ כמו פצצת אטום והם כבר רוצים לזרוק אותי מהבית כי אני בלתי נסבל .

אני לצערי עברתי על חטאים מאוד קשים
כמו : אשת איש ( רק מבורות , אבל עדיין אשת איש ) , גניבות , גויות ( כמה וכמה פעמים ) , הייתי גם עם גבר ( לא שכבנו , אבל ביצענו מין אוראלי אחד בשני ) .
ועוד אלפי עבירות שעברתי בעצם היותי חילוני שאין לו מושג מה הוא עושה……

אני רואה דרשות ביוטיוב של רבנים שאומרים שצריך לקבל את הייסורים באהבה , אבל איך אפשר לקבל את זה באהבה אם אתה בדכאון של החיים ?

החודש גם חל יום כיפור וזה הפעם הראשונה שאני מתכוון לצום ( אף פעם לא צמתי בכיפור ואני כיום בן 27 , שזו גם עבירה חמורה כמו שהבנתי . )

האם יום כיפור יחפר לי על העברות וייתן לי קצת שקט לנפש ?

תודה רבה

תשובה:

ידידי היקר, יש לך טעות חמורה מאוד! היצר הרע אוהב אותך ונהנה מכל יום שאתה בצער! זו השיטה הכי טובה שלו…

חז"ל אמרו במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד! חזרת בתשובה, בורא עולם אוהב אותך יותר מכל! אתה הבן האהוב שחזר הביתה, לא משנה מה עשית הוא מוחל וסולח. עזבת את העוונות, אתה קרוב לה'! אתה צריך להפסיק לחשוב בכלל על העבר שהרי עזבת אותו לגמרי, עכשיו להמתקד רק בהווה, הנחת תפילין, תרקוד! שווה לחיות חיים שלמים בשביל הנחת תפילין. שמרת שבת, אתה מליונר! התפללת, בירכת, מליארדים של זכויות! במה אתה עצוב?! היצר הרע לא מוכן לתת לך לעשות את כל הטוב הזה וליהנות ממנו, לכן הוא משקר עליך ולא מספר לך שבעל תשובה הוא הכי אהוב למעלה. הפסק לעסוק בחטאים, תפנה מבט קדימה ותפתח בחיים חדשים ושמחים של תורה ומעשים טובים.

בהצלחה רבה מאוד. וחשוב מאוד שיהיה לך קשר עם חברה דתית, מדרשה ישיבה כל מה שאפשר לשמוע שיעורים קצת להכיר חברים במצבך, כל זה יעזור לך להתקדם ולשמוח.

שנה טובה ומבורכת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל