לתרומות לחץ כאן

כמה שאלות על שבת

שאלה:

שלום כבוד הרב .

רציתי לדעת בבקשה כמה דברים

1. האם מותר לי לאכול אוכל בשבת שהוכן ע״י מחלל שבת .

2. במידה ואני לוקח סיר מהפלטה שיש בתוכו שעועית וביצה קשה , מניח אותו על השיש ושם לי בצלחת לאכול . האם מותר לי להחזיר את הסיר אל הפלטה או שזה ייחשב כאילו אני מבשל את המאכל בשבת .

3. עוד שאלה בנושא הסירים .
כל פעם שאני מוריד את הסיר מהפלטה , כל המכסה מטפטף מים . אז שאלתי היא – במידה וייכנסו המים האלה לדוגמה לתוך הסיר של המרק שעועית , האם זה ייחשב כאילו בישלתי בשבת ?

4. רציתי לדעת האם באמת אדם רגיל ( ולא רב או תלמיד חכם ) שרוצה באמת לשמור שבת , האם הוא מסוגל בכלל ?

אסביר את דבריי .

אני באמת משתדל ללמוד הלכות שבת ולדעת מה אסור ומה מותר , אבל יש אין סוף הלכות וכאילו גם אם אני ארצה לשמור שבת , אני תמיד אפול בדברים הקטנים שאיני מודע אליהם .
אז בעצם אני בא מנקודת הנחה שבנאדם שאינו בקיא בתורה תמיד יחלל שבת בשוגג ולעולם לא יקבל את הברכה של היום הזה .

או שאני טועה ובעצם עצם ההשתדלות שלי , שאני לא מדליק פלאפון , לא נוסע , לא מדליק אור , לא כותב , מכין נייר טואלט קרוע מלפני ( כי למדתי שאסור לקרוע בשבת ) וגם הבנתי שאסור להשתמש בסבון מוצק , אז בשבת אני משתמש בנוזלי .

לכן אני מנסה להבין האם עצם העבודה שאני משתדל לכבד את היום וללמוד הלכות שבת – האם זה בכלל נחשב שאני שומר שבת ואני אראה ברכה .

או שצריך לדעת את כל ההלכות של השבת פיקס 100% כדי באמת לשמור שבת .

תודה

תשובה:

שלום וברכה

ידידי היקר, תרשה לי להתחיל מהסוף… אין לשער את הערך העצום של כל מעשה שלך וכל המנעות שלך מאיסור! בורא עולם יודע שאתה חדש בתחום… לא ניתנה תורה למלאכי השרת, ואף אחד לא מצפה ממך לדעת מיד הכל, תלמד קצת ועוד קצת ועוד עד שלאט לאט תדע הכל, וזו בשבילך שמירת השבת מלא מלא עם כל הברכות הטובות.

1.אוכל שנעשה באיסור, כגון שהתבשל בשבת תוך חילול שבת וכדומה, אסור לאוכלו בשבת.

2. זה לא נחשב איסור בישול כי זה כבר מבושל, אבל יש בזה איסור חזרה, יש להחזיק בצד אחד את הסיר ולא להניחו לגמרי על השיש, וביד השניה לקחת עם כף לצלחת, ואז אפשר להחזיר לאש. ואם בטעות הונח על השיש גם יש לסמוך על המקילים ולהחזיר לפלטה.

3. לכתחילה יש לנגב את המכסה לפני שמכסים שוב את הסיר על האש, כי מים אלו התקררו, ובמים שהתקררו יש בישול אחר בישול, ואף שכבר היו מבושלים אסור לבשלם שוב.

4. אתה מסוגל!! ואתה תצליח!!!

בהצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל