שאלה:
שלום וברכה לרבנים החשובים, תזכו למצוות.
סדר קטן בעניין שאילת צרכיו בשבת על חולים:
א. האם קריאת תהילים שבתחילתה אומרים (או בסופה) "לרפואת פלוני בן אלמונית" זה יותר קל מלבקש.
ב. בתחילת שיעור תורה נהגו הרבה לומר לעילוי נשמת ולרפואת, האם דרך זו גם קלה יותר שאומרים את המילה "לרפואת" ואז המגיד שיעור אומר את כל השמות שאמרו לו. (והאם להוסיף בסוף שבת היא מלעזוק וכו' יש בזה תוספת קולא או שאין טעם).
ג. במי שמברך זה נחשב בקשת צרכים?
תודה ושבת שלום
תשובה:
שלום וברכה
1. אינני חושב שזה שונה מלבקש, אבל בחולה שיש בו סכנה נהגו להקל, ראה כאן.
2. זה מותר, זו לא תפילה על סוג של הקדשת זכות.
ג. לא הבנתי.
שבת שלום.
מה השוני בין מקרה א' לב'?
תפילה נאמרת בדרך שתחנון ושפיכת הלב לפני בורא עולם, הקדשת שיעור, לא.
כוונת הרב שהתהילים הם תפילה?
לא. היהי רצון עם התפילה לחולה.
אה.. אבל אם אומר את המילים "לרפואת לפלוני בן אלמונית" ופשוט קורא תהילים וזהו?
אפשר.
תודה רבה
השאר תגובה