לתרומות לחץ כאן

אדם שאינו שומר בידוד

שאלה:

איזו כף זכות ניתן לדון מי שצריך להיכנס לבידוד ולא נכנס וממשיך ללכת לעבודה כרגיל ובפרט שהוא משמש כשומר קורונה בחברה גדולה, כאשר אין מה לדבר עם הבנאדם שיתקן מעשיו ויכנס לבידוד?

תשובה:

אינני יודע ללמד עליו זכות, יש למחות בו בתוקף ואם אינו שומע, יש לדווח על הממונה עליו. אא"כ כמובן אתה טועה והוא לא חייב בידוד. 

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אין במי למחות ובמציאות הספציפית הזו שמוכרת לי משקרוב עדיף שלא לדבר. בפרט שמדובר במי שרחוק מתו"מ. ואם אדבר אפסיד אותו מלקרבו לאבינו שבשמיים.
    אך ברור בודאות שהוא חייב בבידוד. והאמת היא שלאורך כל תקופת הקורונה הוא לא חש לשום דבר.

  2. בוא נתמקד רגע.
    1. אין עם מי לדבר כי הבנאדם מצפצף לגמרי וברור שלא ישמע. ומציאות העבר הוכיחה. יתירה מכך אם מאן דהוא יגש אליו יהיה ברור לו שזה רק מי מהקרובים אליו שהתלונן עליו. ואז יתכן פיצוף גדול במשפחה ההיא.
    2. מאחר וכך האם יש מה לדון אותו לכף זכות או שמא אין מה לדון ואין מה לעשות. לחשוב ע"כ שהוא פשוט מסכן שלא איכפת לו ומזלזל בבריות.

  3. לדון לכף זכות תמיד אפשר, שהוא שוטה וחושב שכולם מגזימים, אבל לא זה הנושא שלנו, הוא לא בסדר אבל זה לא באחריותך… מה בעצם אתה רוצה לעשות.. זה מה יש…

  4. אני חוזר לכיקרכ השאלה. דווקא מאחר ואין לי מה לשעות בשטח הטכני במקרה הספציפי הזה והדבר היחיד שנשאר לי הוא אולי לדון לכף זכות ואאני מחפש מה ניתן לדון לכף זכות (אם בכלל), אחד שכזה.
    אגב באותו ענין. משעה שהיה אברך מאיזו שכונה בי-ם שכבר זכה לקבל לפני כחודש קנס ע"כ 500 ש"ח בגלל שהלך בלי מסיכה ברחוב. אשתו ניסתה לשכנעו שילך עם מסיכה לכה"פ לטובת הכסף. ותשובתו הרמתה: אף אחד לא יקח ממני את החופש בשביל 500 ש"ח.
    זו דוגמא לאדם שניתן לדון אותו לזכות שבילדותו לא קיבל מספיק תשומת לב ועכשיו על חשבון בריאותו ובריאות הסובבים אותו הוא מרגיש שלוקחים לו את החופש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל