לתרומות לחץ כאן

אמונה בקבלה

שאלה:

האם הקבלה היא חלק מהיהדות? יצא לי לראות ערוץ הקבלה אבל זה נראה שונה מהדת.. מה זה קבלה באצם? מה זה גם פירוש החלומות על פי הקבלה ?

תשובה:

הקבלה היא תורת האלוקות, האופן שבו יורדת השפעת ה' לעולם ושמות הקודש הנוגעים לכך, והכוונות המתאימות על פי זה בתפילה. דבר זה הוא ודאי חלק מהתורה. עד כאן. פירוש חלומות "על פי קבלה", הגדת עתידות, ושאר קוסמויות, זה נוכלות גמורה, הבל הבלים ושטויות ממש, של אנשים ששמחים להתפרנס מאנשים תמימים… אין לזה קשר עם יהדות ולא עם קבלה…

יש באמת סודות גדולים וגנוזים וחוכמה אדירה אין סופית שבאמת עוברת במסורת מדור לדור, אבל לא מלמדים אותה בערוצים באופן ציבורי. כל עניינה של של הקבלה שהיא חוכמת הנסתר היא נסתרת במהותה, מי שאכן מקובל אמיתי אינו מלמד את התורה העדינה והפנימית הזו ברבים. רק למי שאכן מילא כרסו בש"ס ובפוסקים ועומד בעוד תנאים של שמירת קדושה וטהרה כראוי, רק אדם כזה יכול להכיל ולהבין באמת את חכמת הנסתר. וכל אדם אחר שמלמד הרי שהוא סתם משתמש במילים בלא שהוא מבין את משמעותם האמיתית כמו ילד שחושב שהוא יכול לנהוג באוטבוס או במטוס ולא מבין שכל עוד לא למד כראוי את התורה הקדושה הוא לא מסוגל לכך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל