לתרומות לחץ כאן

הזזת הפח בתוך השטח המשותף

שאלה:

בנייננו בנוי בצורה בו יש שני גרמי מדרגות משני צידי הבניין, גרם מדרגות אחד עולים בו כלל הדיירים, וגרם מדרגות השני משמש לדירתי (אני משכיר אותה ואני מחוץ לעיר). שני גרמי המדרגות הינם שטח משותף. עד כה פחי האשפה של הבניין היו כולם ברחובה של עיר. העירייה עתה אסרה על הפחים להיות שם. בראשונה העבירו את הפחים לגרם המדרגות הכללי שם נשפך הזבל על המדרגות והחתולות קפצו על העוברים ושבים. בהחלטה של רוב הבניין הוחלט לשים את הפחים סמוך לגרם מדרגות שסמוך לדירתי. מצב זה יצר שאי אפשר לעבור לדירתי עקב הררי הזבל, ולא עוד שהריח של האשפה נכנס לתוך החלון ואיני מצליח להשכיר את הדירה. מיד בעת ששמעתי כי הזבל עבר לצד זה של הבניין מחיתי בפני שני עדים ואף תליתי מודעה בבניין על מחאתי וטענתי כי זה קוטרא ובית הכסא ואיני יכול לסבול את הפח האשפה שמתמלא שם כל יום. לטענתם הם טענו כי זה נזק של אדם אחד מול נזק של כלל הבניין שחתולות קופצות עליהם והכניסה לבניין שלהם מיטנפת. העירייה הציעה לשים את הפחים במפלס העליון של הבניין, אולם הבניין טען כי מצב זה יגרום לכך כי הפחים יישברו בעת שפועלי התברואה גוררים את הפחים על פני המדרגות כל בוקר, ולעשות שיפוע עולה הרבה כסף שהם אינם רוצים להוציא.
שאלתי האם אני צריך לוותר על דירתי מפני הרבים המחליטים איך להתנהג עם השטח המשותף, האם מותר להם להזיק אותי כדי למנוע היזק מהם?

תשובה:

שלום וברכה,

אין אפשרות לחייב שהפחים יהיו בצד אחד, ודייר אחד ימנע מלדור בבית. הרוב יכול להחליט בדברים שנוגעים לכלל, אבל הרוב לא יכול להחליט שהאחד יינזק. וחובה על כל הדיירים לבנות שיפוע שיוכלו להניח את הפחים במפלס העליון כדי שלא יגיע נזק לשום דייר. 

עד שיחליטו להעביר את הפחים למפלס העליון, מותר לך להעביר את הפחים לגרם השני של המדרגות, ואין סיבה להעדיף נזק של אחד מנזק של רבים, מותר לך להגן על עצמך שלא תינזק.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל