לתרומות לחץ כאן

שימוש בקורא ספרים בשבת

שאלה:

שלום כבוד הרב,
יש לי שאלה..
בעלי דתי, ואני לא.. ובתקופה האחרונה אני עושה השתדלות לקחת על עצמי דברים, בינהם שמירת השבת. באופן כללי קשה לי, אבל שמתי לב שקשה לי במיוחד חוסר הקריאה – שזה דבר שהייתי רגילה אליו מחכה לו בשבת – בגלל לוח זמנים צפוף במהלך השבוע וחוסר בזמן. לצערי, אין ביכולתי לקנות את הספרים שאני רוצה לקרוא, ויש לי אלפי ספרים שאני קוראת בתוך קורא הספרים שלי. ואני מוצאת את עצמי בקושי קוראת – דבר שמעציב אותי מאוד. רציתי לדעת האם יש אפשרות להקל בדבר זה, ושיהיה ניתן להשתמש בקורא ספרים בשבת ? המכשיר מיוצר אך ורק בשביל קריאה (דבר אשר מותר בפני עצמו בשבת) .. וכמובן שאפשר לתכנת אותו שיהיה דוחק במהלך כל השבת.

שמירת השבת נורא קשה לי, במיוחד בגלל החוסר בקריאת הדברים שאני אוהבת, וזה משהו שיגרום לי להרגיש בשבת קצת אחרת.. לכן אני שואלת.

תודה על העזרה

תשובה:

כדאית היא השבת שנשקיע בשבילה קצת כסף, לא נורא, תיקני לך ספר טוב לשבת, וזה יהיה הפינוק שלך. תגידי לבעלך שאני אמרתי שהכסף הזה שתוציאו על קניית הספרים, הוא יהיה בכלל מה שהבטיחו חכמינו זכרונם לברכה ש"הוצאות שבת חוזרים"… הכסף הזה יחזור לכם בודאות! גם תהני יותר מספר ממשי, אין תחליף לדף אמיתי…

המשיכי להתקדם בדרך הטובה לאבינו שבשמים, ותזכו יחד לחיים של סיפוק ושמחה וזוגיות טובה ומאושרת.

שבוע טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התגובה המהירה.

    חשוב לי להבהיר – אי קניית הספרים לא נוגעת לכסף, אלא להעדפה אישית באמצעי הקריאה. בנוסף, רק ספרים שקראתי ואני אוהבת אני קונה – דבר שאני עושה כבר שנים – ומעדיפה.
    ספרים ממשיים – כבודם במקומם מונח. אני סופרת בעצמי – וזה עוד משהו שאני נאלצת לוותר עליו במהלך השבת – כתיבה בסוף השבוע – שזהו הזמן הפנוי שלי..

    לכן התשובה של הקנית ספרים חדשים לא כל כך תופסת במקרה זה.

    אני גם חוקרת קצת את הנושא של קריאה בספר אלקטרוני בשבת, ורואה מלא טיעונים ותשובות – אבל לא מצאתי תשובה חד משמעית בנוגע לפעולה עצמה.

    אם יש לי קורא ספרים אותו אני מדליקה מלפני כניסת שבת – יש אפשרות להשתמש בו?

    בנוסף, מי שרק מתחיל את תהליך החזרה בתשובה שלו, אין אפשרות להקל בדברים מסויימים?

  2. כוונתי היתה שאם מדברים על השיעמום והרצון לקרוא, קניית ספרים היא כן פתרון למרות העדפה שיש לך לקורא הספרים המגוון ונוח מבחינתך.
    בשימוש בקורא ספרים הבעיה היא לא רק בהפעלה, אלא כל שינוי מצב, כל העברת דף, בעצם כרוכה במחיקת הכתיבה הקודמת ובכתיבה חדשה [אמת שזו כתיבה שאינה אסורה מהתורה אלא מדברי חכמים, כיון שהיא כתיבה שאינה מתקיימת, אבל ודאי יש בכך איסור].
    לגבי השאלה מה קורה עם אדם שבתחילת דרכו בתשובה, בודאי הרבה פעמים אומרים לאדם "תעשה לאט ולא הכל ביחד כדי שלא תשבר", וזה דבר המסור ללב, וכל אחד יתייעץ בענין זה עם מי שמכיר אותו אישית, וגם עם עצמו… לי עצמי קשה לייעץ בלי להכיר אותך כלל, אינני יודע מה ישבור אותך חלילה, אני רק יכול לענות מה הגדר ההלכתי של השימוש בקורא הספרים.
    עשי כהבנתך ובלבד שתמשיכי להצליח בדרכך החדשה.
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל