שאלה:
שלום וברכה.
אני עובד כנהג משאית, במסגרת העבודה החברה דורשת ממני להעלים עין במידה ויש מוצר פגום בתוך המשלוח והלקוח לא "עלה על זה".יש לציין שאיני יודע במדויק את מדיניות החברה מבחינת חזרות,כלומר כמה הלקוח מקבל זיכוי במידה והוא מחזיר סחורה פגומה. האם עלי לדווח ללקוח במידה ואני מזהה מוצר פגום,או שעליו מוטל לבדוק ואם הוא לא בודק אני יכול להתעלם?
תשובה:
שלום וברכה,
אם הזדמן לך שראית מוצר פגום, יש לך מצוות השבת אבדה ולעדכן אותו שהמוצר פגום.
אם קיים סבירות גבוהה שהמוכר ישים לב לפגם של המוצר, [אם לא ירכשו את המוצר, ויישאר בחנות, והמוכר יעלה על הפגם], אין עליך חובה לדווח לו. אבל טוב לדווח כיון שהמוכר מעדיף מראש לקבל סחורה טובה.
אם קיים חשש סכנה לגבי העבודה אם תדווח, אין עליך חובה לדווח למוכר על כך.
בהצלחה.