לתרומות לחץ כאן

אנוסת אביו / עירוב בקורונה

שאלה:

שלום כבוד הרב
1.ברשי כפשוטו על הפרשה פרק יח פסוק זה כותב רשי כפשוטו שערות אימך מדוע הוצרך להזהיר כאן במיוחד הרי כבר אסורה משום אשת אביו אלא לרבות אימו שאינה אשת אביו כגון אנוסת אביו שלקחה האב בניגוד לרצונה ללא קידושין ואין זו נקראת אשתו ממש וממנה נולד בן זה והרי זו אימו אך לא אשת אביו.אך בהערות לזה כותב למטה "אנוסה:אנוסתו של אדם הואיל ולקחה שלא ע"י קידושין איננה מוגדרת כאשתו וכול מום שנאמר בו אישות אין אנוסה במשמע.לפכך אמרו חכמים נושא אדם אנוסת אביו ואין בה משום איסור אשת אביו .ולכן עניין איסור כלתו כיוון שנאמר בה לשון אשת בנך הרי זה ממעט אנוסת בנו מאיסור כלתו ועוד …(יבמות צז. סנהדרין נד.)
שאלתנו מצד אחד אומר למעלה שאסור לו משום שנקראת אשת אביו אך מצד שני למטה כותב ששיכול לישא אדם אנוסת אביו-איך זה מסתדר?
2.אחד שמתפלל בתקופה זו ברחבת חניון גדול סמוך לבית אך לא סומך על עירוב העיר ואינו מטלטל כיצד יטלטל את הסידור בשבת למקום התפילה?
תודה רבה ומצטער מאוד על האורך..

תשובה:

1. לא הבנתי את שאלתך, גם למעלה הוא כותב שאינה נחשבת אשת אביו, ולכן האיסור הוא מצד שהיא אמו, למטה הוא מחדד יותר: ומה הדין באנוסת אביו שאינה אמו? היא מותרת לו… פשוט ביותר.

2. ליד ביתי קמו כמה בעלי יוזמה ואכן עשו עירוב מיוחד לאותה רחבה בה הם מתפללים…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב
    אז אם כן מה החילו בין אנוסת אביו למעלה שאסור לו לגלות ערוותה לבין אנוסת אביו למטה שכן מותרת לו להינשא לה?
    תודה רבה

  2. אנוסת אביו שאסרו זה כאשר היא אמו – ערות אמך לא תגלה. שים לב, כל הנושא הוא רק למה צריך פסוק מיוחד לערות אמך, הרי בלאו הכי היא אשת אביך, אבל יש אנוסת אביו שהיא לא אשת אביו ולא ערות אמו….

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל