לתרומות לחץ כאן

לימוד נגינה בעומר

שאלה:

שלום הרב רציתי לשאול לגבי נגינה בעומר
בתקופה האחרונה אני לומד לנגן על קלידים(שזה לא כלים אמיתיים והכל מוקלט) רציתי לשאול האם מותר לי בעומר לנגן כדי להתלמד ולא לשם שמחה כי זה קצת בעיה בשבילי לקטוע את הרצף אשמח אם הרב יענה לי

תשובה:

שלום רב

אם יש צורך באימונים רצופים ויש הפסד מההפסקה יש להקל, אבל המחמיר בזה וממתין לאחר ל”ג בעומר תבוא עליו הברכה, בפרט יש להחמיר אם אתה כבר בשלב שנהנים מהנגינה.

בקיצור אם אין הפסד יש להמנע.

מקורות:

שו"ת ציץ אליעזר חלק טז סימן יט

שאלתו הראשונה היא במי שלומד באופן קבוע שיעורים פרטים בנגינה אצל מורה פרטי ומשלם לו על כל שיעור סכום מסוים, אם מותר לו להמשיך ללמוד גם בג' השבועות מי"ז בתמוז עד ט"ב, היות ואינו לומד רק ע"מ ללמוד ולא לשמוח, וכמובן שהשאלה היא גם על המורה המלמד, וכותב דאמנם הכף החיים בסי' תקנ"א ס"ק מ"א כותב דהמלמדים שירות ותשבחות לתלמידיהם באלו הימים לא ילמדו כ"א מהניגונים של אלו השבתות דשוברים הלב, וכי טוב יותר שלא ילמדו כל עיקר, אולם מכיון שהמתלמד אם יפסוק ג' שבועות זה יגרום לו לאח"כ מאמץ נוסף כדי לחזור למסלול הלימוד וכן כסף נוסף לתשלום עבור השיעורים לכן יש להסתפק אם גם בזה גזרו בג' שבועות מכיון שאין לו הנאה ושמחה בזה ואדרבא זה מעיק למתלמד לימוד זה עד שילמד הנגינה, ע"כ.

והנה בראשונה אעיר לו כי דברי הכף החיים בס"ק מ"א שכת"ר מציין אליו, אינם אמורים כי אם על שבוע שחל ט"ב, וכך כתוב מפורש בס' מועד לכל חי להגר"ח פלאג'י ז"ל שאליו הוא מציין ומשם מקור הדברים לדבריו אלה כדיעו"ש בס' מל"ח, ואילו על לפני השבוע הזה מביא הכה"ח בעצמו לעיל מיניה בס"ק ל"ט בשם הפרמ"ג בא"א שכתב דישראל שפרנסתו כלי זמר אצל העכו"ם בבית המשתה, דכדי פרנסתו שרי ורק על מר"ח אב והלאה מוסיף וכותב דמשמע דאסור, ושאינו מתיר כ"א עד ר"ח, וסותם לפסוק בכזאת, ושמשמע להחמיר מר"ח אב, גם המשנ"ב שם בסי' תקנ"א סעיף א' בביאו"ה ד"ה ממעטים ע"ש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל